سیل مانع حرکت کوهنوردان به قله سامانی

تیم کوهنوردی خراسان رضوی به علت سیل درمنطقه بدخشان تاجیکستان نتوانسته اند به قله سامانی صعود کند.

سیل مانع حرکت کوهنوردان به قله سامانیبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، یک تیم از کوهنوردان خراسان رضوی پنج شنبه هفته گذشته راهی تاجیکستان شدند که به دلیل جاری شدن سیل در منطقه شهرپای کوهی قله سامانی به بالا حرکت کنند و در این منطقه مستقر هستند.

قله سامانی با ارتفاع 7495 متر از قلل مرتفع کشور است که ایرانی‌ها قصد دارند یک ماهه آن را صعود کنند، اگر شرایط جوی اجازه دهد

** اختتامیه کمپ اتحادیه جهانی کوهنوردی در تهران

مراسم اختتامیه کمپ اتحادیه جهانی کوهنوردی که با صعود کوهنوردان ایرانی وخارجی روز 5 مرداد به دماوند صورت گرفت امروز در تهران به کار خود پایان می‌دهد و طی آن کریستف ویلپکچی کوهنورد نامدار لهستانی سخنرانی خواهد کرد.

همچنین یادآور می‌شود بانوان ایرانی به قله سنبوران صعود می‌کنند.کوهنوردان کشورمان روز 15 مرداد ماه یه قله سنبوران با ارتفاع 4100 متری در منطقه اشترانکوه لرستان صعود اعزام خواهند شد.

در این برنامه هر استان سهمیه‌ای بین 5-3 نفر شرکت کننده خواهد داشت که در مجموع 200 نفر رهسپار این کوه خواهند شد.شعار این صعود که ( که هر ساله در استان‌های کشورمان صورت می گیرد ) همگانی کردن ورزش کوهنوردی می‌باشد.

**مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور

فدراسیون کوهنوردی صعود‌های ایران به منظور گسترش سنگنوردی در سراسر کشور مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد کرد. این رقابت‌ها که در رده های نونهالان و نوجوانان و جوانان انجام خواهد شد مه در شهر‌های همدان و تهران تقاضای میزبانی کرده اند که به احتمال زیاد مسابقات نونهالان در همدان ونوجوانان و جوانان در سالن پیام تهران خواهد بود.

یادآوری می‌شود رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی آسیا آبان و آذر 94 در کشور های چین ومالزی برگزار خواهد شد و سنگنوردان ایرانی خود را برای این مسابقات آماده می‌کنند. تاکنون 5 اردو برگزار شده و تا زمان آغاز این رقابتها 2 اردوی دیگردر پیش روی این کوهنوردان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار