فعالیت 60 شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: در حال حاضر 60 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه علوم‌انسانی و هنر در پارک علم و فناوری یزد فعالیت می‌کنند.

داریوش‌پور‌سراجیان رئیس پارک علم و فناوری  یزد گفت در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر 60 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه علوم‌انسانی و هنر در پارک علم و فناوری یزد فعالیت می‌کنند، که امیدواریم مرکز رشد فناوری‌های نرم این پارک نیز اواخر شهریور‌ماه راه‌اندازی و افتتاح شود.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری یزد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز رشد تخصصی علم انسانی و هنر با عنوان مرکز رشد فناوری‌های نرم راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری یزد خاطر نشان کرد: از 60 شرکت دانش‌بنیان فعال این پارک در حوزه علوم‌انسانی و هنر حدود 25 شرکت رشد یافته‌اند، و این شرکتها در حوزه فعالیت خود درآمدزایی می‌کنند.

پورسراجیان در خصوص ارزش صادرات فناوری شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: ارزش صادرات فناوری شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد در سال گذشته به بیش از 2045 میلیون دلار رسید، که پیش‌بینی می‌شود، این رقم در سال جاری به دو برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری یزد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم‌انسانی و هنر عنوان کرد: با توجه به اینکه بازار این نوع شرکتها نهادهای دولتی‌ هستند، بنابراین طی سال گذشته تلاش شده، تا این شرکتها نیازهای نهادهای دولتی را برطرف کنند، و براساس آن نیز بتوانند درآمدزایی داشته باشند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار