شهرکرد؛

آغاز اختتامیه دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد

آیین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی با هدف معرفی و تجلیل از برگزیدگان در شهرکرد آغاز به کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به استقبال بالای شاعران و نویسندگان رده های سنی مختلف کشور از این جشنواره گفت: بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد ارسال شد.

جواد کارگران، برگزاری این جشنواره را زمینه ساز تولید آثار هنری فاخر و ارزنده پیرامون سیره امام رضا (ع) دانست و افزود: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، 882 اثر مربوط به رشته قطعه ادبی است.

وی اضافه کرد: در بخش داستان نویسی رده سنی کودکان 400 اثر، نوجوانان 225 اثر و بزرگسالان هم 210 اثر به این جشنواره رسید.

کارگران تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در بخش شعر کودک را 84 اثر، شعر نوجوان را 75 اثر و شعر بزرگسال را 217 اثر اعلام کرد و گفت: در بخش قطعه ادبی نیز 443 اثر در رده سنی کودک، 236 اثر در رده سنی نوجوان و 203 اثر در رده سنی بزرگسال ارسال شد.

دهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سه محور شعر، داستان و قطعه ادبی به قلم کودکان، نوجوانان و همچنین بزرگسالان از زبان کودکان و نوجوانان، با محوریت ابعاد مختلف زندگی حضرت امام رضا (ع) است که با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع) بویژه امام رضا (ع)، تکریم تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار برگزار گردید.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.