استفاده بیش از حد رایانه موجب ترک خوردن پوست می شود

کار زیاد و بیش از اندازه با رایانه، مشکلات فراوانی برای پوست به وجود می‌آورد و در بسیاری از موارد می‌تواند موجب ترک خوردن پوست شود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گر وه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: متاسفانه اغلب افرادی که از رایانه‌ یا همان کامپیوتر استفاده می‌کنند به مضرات استفاده از این وسیله توجه ندارند و در صورتی که شرایط ایجاب کند، ساعت‌ها پشت میز رایانه‌ می‌نشینند بدون این که حتی برای یک لحظه به بدن خود استراحت دهند.
 
فرزاد نوری مقدم افزود: به ازای هر نیم ساعت یا چهل دقیقه استفاده از رایانه، باید از مقابل آن بلند شده و چند دقیقه‌ای قدم زد و در واقع به بدن خود به ویژه به چشم‌ها، عضلات و مفاصل استراحت داد.
 
استفاده بیش از حد رایانه موجب ترک خوردن پوست می شود

وی با بیان این که یکی از عوارض مهم کار بیش از اندازه با رایانه‌ عوارض پوستی آن است، تصریح کرد: کار زیاد و بیش از اندازه با رایانه‌ ، مشکلات فراوانی برای پوست به ویژه در ناحیه دست و صورت به وجود می‌آورد و در بسیاری از موارد می‌تواند موجب ترک خوردن پوست شود.
 
نوری مقدم اظهار داشت: البته مشکل ترک خوردن پوست دست و سایر عوارض پوستی بیشتر مربوط به انوع نمایشگر‌های قدیمی است چرا که این نمایشگرها موجب تولید میدان الکترواستاتیک و بارهای الکترویکی مثبت در سطح خارجی صفحه نمایش می‌شوند و افرادی که حساسیت پوستی دارند در نتیجه جریان بارهای مثبت حاصل در این میدان دچار مشکلاتی نظیر ترک خوردگی پوست می‌شوند.
 
استفاده بیش از حد رایانه موجب ترک خوردن پوست می شود


وی با اشاره به این که خطرات و عوارض چشمی از دیگر مضرات استفاده زیاد از رایانه‌ ها است، تاکید کرد: درد، سرخی و سوزش چشم، آب ریزش چشم، دو بینی، احساس تاری دید که به کاهش قدرت بینایی، خستگی و درد چشم و سردرد منجر می‌شود، از مهمترین عوارض و مشکلات بینایی ناشی از کار مداوم و بیش از اندازه از رایانه است.
 
نوری مقدم خاطر نشان کرد: درصد بالایی از کاربران رایانه‌ که در طی روز چند ساعت پشت میز می‌نشینند نیز دچار عوارضی نظیر درد و گرفتگی عضلات و مشکلات مفصلی به ویژه در ناحیه گردن، پشت، ساعدها، دست‌ها، بازوها و شانه هستند.

 منبع : خبر فارسی
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار