بودجه؛ کلید ساخت ژانر پلیسی

پردازش به ساخت مجموعه‌های تلویزیونی در ژانر پلیسی نیازمند حمایت نهادهای دولتی و مستلزم بودجه‌ کافی است.

احمد معظمی کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ساخت فیلم‌های خوب و جذاب در ژانر پلیسی و امنیت ملی، در وهله اول مستلزم بودجه و سپس فیلمنامه‌ قوی، حمایت نهادها و دولت مردان است و از همه مهمتر کمبود بودجه نکته کلیدی است که حتی بر نبود فیلمنامه قوی هم تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: ساخت چنین مجموعه‌هایی در عرصه پلیسی نیازمند حمایت نهادها و ارگان‌های دولتی است. به حتم اگر پشت فیلمی حمایت باشد، آن پروژه جایگاه و مخاطب خودش را در قاب تصویر پیدا می‌کند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «زخم» بیان کرد: یک تله فیلم و یا مجموعه تلویزیون خوب، امکانات،‌ لوکیشن و نیروی حرفه‌ای خود را دارد که هر کدام از این مؤلفه‌ها بودجه خودش را می‌خواهد که به نظر من هنوز آن نگاه مالی که باید به این ژانر شود را نداریم.

معظمی افزود: تلاش تمام بازیگران و عوامل پروژه و همچنین همکاری با افراد متخصص و نیروهای مجرب همیشه نقطه مثبتی برای ارائه این دست مجموعه‌ها به مخاطب بوده است، اما متأسفانه محدودیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، مانور بر روی آن را برایم سخت می‌کند.

وی در خصوص مجموعه تلویزیونی «زخم» بیان کرد: مجموعه «زخم» در سال 91، 92 ساخته شده و در همان سال به عنوان برترین فیلم سال برگزیده شد. مجموعه «زخم» جزو سری برنامه‌های تلویزیونی بود که زمان مناسب، نیروی مجرب و بهترین امکانات فنی را در اختیار داشتیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» در خصوص مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» اظهار داشت: «تعبیر وارونه یک رویا» جزو سری مجموعه‌هایی با فیلمنامه‌ای قوی است که زمان کافی و مناسبی به خود اختصاص داده و همین موضوع نقطه قوت کار فریدون جیرانی را نشان می‌دهد.

معظمی به ساخته جدید خود «آن‌ها شما را می‌بینند» اشاره کرد:  این مجموعه با نام «سایبر» با فضایی کاملاً متفاوت بر محوریت جرایم امنیتی و پلیسی فتا می‌چرخد، «سایبر» با تغییر نام بعد «آنها شما را می‌بینند» با پرداختن به موضوعات جرایم رایانه‌ای و پارس بانک (بانک مجازی)، سعی در آموزش و آگاه کردن بیشتر مردم جامعه دارد و همین مهم بر جذابیت این مجموعه تلویزیونی می‌افزاید.

وی گفته‌های خود را در خصوص ساخته جدید خود اینگونه به پایان رساند : این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سعید کمالی و به قلم احمد آل یمین ساخته شده است و تمام تلاشمان را کرده‌ایم که با حضور مردم و استفاده نکردن از چهره‌های آشنای بازیگری، فضایی باور‌پذیر و متفاوت را برای مخاطبین بسازیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار