توافق کره شمالی و جنوبی برای پایان دادن به نا آرامی ها

منابع خبری از امضای توافقنامه میان نمایندگان کره شمالی و جنوبی درخصوص پایان دادن به تنش ها میان دو کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی بی بی سی در خبری فوری به نقل از یونهاپ ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی از توافق دو کره برای پایان دادن به ناآرامی های اخیر بین دو کشور خبر داد. در گزارش یونهاپ آمده است نمایندگان کره جنوبی و شمالی برای پایان دادن به تنش بین دو کشور ، توافق نامه امضا کردند.
«کیم کوان جین»، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی و رئیس هیئت مذاکره کننده این کشور، اعلام کرد مطابق با درخواست مقامات سئول، کره شمالی قبول کرده است به علت انفجار مینهای ضدنفر در مرز مشترک دو کشور که منجر به آسیب دیدگی نظامیان کره جنوبی شد، عذرخواهی کند. 

کره جنوبی نیز به نوبه خود تعهد کرده است بلندگوهای تبلیغاتی خود را که در مرزهای دو کشور پیامهایی بر ضد کره شمالی پخش می کنند، از کار بیندازد. 

پیونگ یانگ کره جنوبی را تهدید کرده بود که اگر بلندگوهای تبلیغاتی خود را خاموش نکند، به این کشور حمله خواهد کرد. کره جنوبی از یک هفته پیش با استفاده از بلندگوهای بسیار بزرگ تبلیغاتی بر ضد کره شمالی پخش می کرد. در پی انفجار مینهای ضدنفر در مرز دو کره که منجر به زخمی شدن چند نظامی کره جنوبی شد، سئول تصمیم گرفت جنگ تبلیغاتی خود را بر ضد همسایه شمالی که در سال دو هزار و چهار بر اساس یک توافق مشترک متوقف کرده بود، دوباره از سر بگیرد. 

با وجود مذاکرات سئول و پیونگ‌یانگ، مقامات کره شمالی اعلام کرده بودند ارتش این کشور در آمادگی کامل به سر می برد تا در صورت وقوع جنگ، از کشور دفاع کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار