به مناسبت میلاد امام رئوف(ع)؛

محفل شعر جمکرانی «آیه‌های انتظار» امشب برگزار می‌شود

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران از برپایی محفل شعر جمکرانی با عنوان «آیه‌های انتظار» در شب میلاد امام رضا(علیه السلام) در این مکان مقدس خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مصطفوی، مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه جایگاه شعر، این هنر ارزشمند همیشه دربین اهل بیت(علیهم السلام) و جامعه ما نقشی بی بدیل داشته است، اظهار کرد: داستان اشعار دعبل خزایی و بیانات امام رضا (علیه السلام) در قبال شعر دعبل جای تامل دارد.

وی ادامه داد: امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) نیز همواره برای هنر و مقوله شعر نه به عنوان یک علاقه شخصی بلکه به عنوان یک ابزار تاثیرگزار در عرصه فرهنگی اهمیت ویژه‌ای قائل بوده‌اند و به جرات می‌توان گفت، هیچ یک از مسئولین به اندازه ایشان به شعر، هنر و هنرمند، ارزش واقعی ننهاده اند.

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران به بیانی از مقام معظم رهبری در دیدار با شهید ارمنی آلفرد گبری و خاطره‌ای در خصوص شعر در جمکران اشاره کرده گفت: مقام معظم رهبری بیان می‌کنند که، « یک وقتی یک شعری گفته بودم درباره ی امام زمان سلام ‎الله علیه. رفتم جمکران و خب تضرع و توجه و نماز و همین اعمال که هست، دیدم آرام نمی ‎گیرم، راحت نمی ‎شوم. بلند شدم و ایستادم. دفترم هم در جیبم بود، دفتر شعر. درآوردم، گفتم آقاجان این شعر را برای شما گفته ‎ام، می‎ خوانم برایتان. شروع کردم شعر را خواندن،  آهسته البته. هیچ‎کس هم متوجه نبود. یک غزلی بود از ابتدا تا آخر غزل را خطاب به حضرت خواندم، گمان می ‎کنم تأثیری که آن غزل در حال من کرد، آن نماز مخصوص و آن چیزها نکرد. آدم با دلش که حرف بزند، اینطوری است».

مصطفوی افزود: اهمیت جایگاه شعر و بیانات مقام معظم رهبری ما را بر آن داشت که در شب میلاد امام الرئوف علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) آیه های انتظار را آغاز کرده و ان شاء الله با نظر لطف ایشان آغازگر حرکتی مستمر در این راستا باشیم.

وی با بیان اینکه محفل شعر آیه‌های انتظار با هدف ترویج شعر مهدوی و انتظار در مسجد مقدس جمکران بر پا می‌شود، ابراز کرد: این محفل سه شنبه سوم شهریور ماه در دهه کرامت و شب میلاد علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، ساعت 18 در شبستان امام علی (علیه السلام) مسجد مقدس جمکران با حضور شعرای برجسته آیینی همچون جواد محمد زمانی، احمد علوی، سید محمد جواد شرافت،عباس احمدی، محمد غفاری و دیگرای شعرای جوان برگزار خواهد شد.

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران با اظهار اینکه امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان و حضور شعرا و مردم،جمکران را به پایگاهی برای شعر آیینی و مهدوی تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: شعر مهدوی و شعر انتظار بسیار جای کار دارد. باید بتوانیم شعر انتظار را از شعری ایستا و ساکن به شعری پویا و فعال تبدیل کنیم. همانطور که انتظار نیز همین معنا را می دهد. یعنی انتظار ایستاده و نه انتظار خمود و نشسته  و ان شاء الله در آینده شاهد باشیم که این محفل، محلی  برای گرد هم آمدن عموم شعرا و علاقه مندان به شعر باشد و همه با هم آیه‌های انتظار و حضور را به زمزمه بنشینیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار