دستگیری بیش از 100 مظنون مرتبط با داعش در ترکیه

وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد 126 شهروند این کشور را به اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روزنامه تودی زمان؛ وزیر دادگستری ترکیه در توضیح 126 شهروند دستگیر شده به اتهام ارتباط با داعش اعلام کرد: 121 نفر از بازداشت‌شدگان با حکم دادگاه دستگیر شده‌اند و اتهام آنها ثابت شده است.

"محمد درویش اوغلو،" معاون وزیر امنیت عمومی ترکیه، ماه گذشته گزارشی به کابینه دولت ارائه داد که نشان می‌داد 1000 تا 1300 شهروندان ترکیه‌ای تاکنون به داعش پیوسته‌اند. از این تعداد برخی به ترکیه بازگشته‌اند و برخی دیگر در جریان حضور در عملیات داعش کشته شدند.

دسترسی آسان داعش به ترکیه یکی از مباحث بسیار حساس سیاسی در این کشور است. اپوزیسیون ترکیه، دولت قبلی را به کوتاهی در انجام اقدامات کافی برای مقابله با نیروگیری داعش از میان جوانان ترکیه‌ای متهم می‌کند.

دولت ترکیه نسبت به مساله عبور و مرور مرزی شبه‌نظامیان تروریست داعش که از قلمروی ترکیه برای پیوستن به این گروه بهره می‌برند، چشم‌پوشی می‌کند؛ اقدامی که به شدت مورد انتقاد مجامع بین‌المللی است. ترکیه حتی حضور ارتش خود را در ناحیه مرزی با سوریه به منظور مقابله با قاچاق موادغذایی، کالا، سلاح و عبور و مرور شبه‌نظامیان مستقر در سوریه افزایش داده است.

اقدامات دیپلماتیک شدید و سخت، آمریکا و ترکیه پس از یک‌سال مذاکرات دیپلماتیک موافقت کردند مرز ترکیه و سوریه را از عناصر داعش پاکسازی کنند. در بخشی از این توافق، آمریکا اجازه استفاده از پایگاه‌های هوایی ترکیه را برای انجام حملات هوایی علیه اهداف داعش در سوریه، کسب کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار