لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دستگاه دیپلماسی کشور در این دو سال به سه دستاورد مهم رسید

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: یکی از دستاوردهای دستگاه دیپلماسی، تغییر مکانیزم روابط است.

دستگاه دیپلماسی کشور در این دو سال به سه دستاورد مهم رسید

"حسن لاسجردی" در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دوساله شدن دستگاه دیپلماسی کشورمان و برشمردن دستاوردهای آن طی این مدت اظهار داشت: وزارت امور خارجه طی این دو سال به 3 دستاورد مهم رسید.

وی ادامه داد: اولین دستاورد تغییر رویکرد در آن فضای منزوی بود که دیدیم این فضا به سمت فضایی باز و ارتباط‌گیری با کشورها به پیش رفت. به این معنی که تغییر مکانیزم روابط رخ داد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: دومین دستاورد این بود که وزارت خارجه توانست پرونده دوازده ساله‌ای را که در فضای هسته‌ای باز مانده بود برای آن یک راه حل جامع پیدا کند به همین جهت می‌توان برجام را یک گام مهم تلقی کرد.

لاسجردی در پایان خاطرنشان کرد: دستاورد سوم طرح ایران برای منازعات منطقه‌ای است که در اصل این امر را می‌توان در بحث دیپلماسی تعامل دانست، اکنون جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است که مسئله بی‌ثباتی منطقه را با گفت‌وگو حل کرده و کج‌اندیشی‌ها را برطرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
دولت باراک اوباما در گفتگو با کنگره به این استدلال که برجام امکان حمله به ایران را باقی نگه داشته و حتی این امکان را «آسان تر می کند»، «فیلیپ کراولی» نویسنده این مطلب تاکید کرد: «آیا خواهان بمباران و حمله به ایران هستید؟ خوب پس از توافق هسته ای حمایت کنید.
آخرین اخبار