مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: باغات خصوصی که در معرض نابودی قرار دارند به باغات عمومی تبدیل می شوند.

علی محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اینکه سخت ترین مجازات ها هم نمی تواند باغ نابود شده را دوباره زنده کند افزود: این سازمان با مختلفانی که باغات شمال تهران را برای ساخت و ساز از بین می برند شدیدا برخورد می کند.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از این فاجعه غیرقابل بازگشت، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران طرح تملک و تبدیل باغات به بوستان عمومی را که در سال های اخیر آغاز شده بود سرعت بخشیده است. 

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: تاکنون بیش از 600 میلیارد تومان برای تملک 61 قطعه باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی هزینه شده است. 

مختاری با اشاره به اینکه شهروندان تاکنون همکاری بسیار خوبی برای حفظ باغات با این سازمان داشته اند اضافه کرد: با توجه به تهدیداتی که از سوی گروهی سودجو، متوجه درختان و باغات تهران شده است علاوه بر بازدید مستمر کارشناسان شناسایی و حفظ باغات، از شهروندان درخواست می شود تا در صورت مشاهده هر گونه کوتاهی از سوی مالکان در نگهداری و یا اقدام به خشک کردن عمدی درختان، این سازمان را سریعاً مطلع کنند تا بر اساس لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ضمن جلوگیری از تخریب باغ اقدامات قانونی از طریق مراجع قضایی انجام شود. 

وی گفت: مردم می توانند از طریق تماس تلفنی مستقیم با این سازمان و یا سامانه 1888، 137 و همچنین ستون پیام های مردمی مطبوعات، نشانی فضاهای سبزی را که در اثر بی توجهی و عدم رسیدگی مالکان دچار آسیب شده اند را اعلام و کارشناسان مربوطه سریعاً محل را بازدید و پس از تهیه گزارش اقدام به رفع مشکل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار