یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

لایحه‌ای را برای مبارزه با جنگل‌خواری ارائه نشده است

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم رشد جنگل‌ خواری در سال های اخیر، لایحه‌ای را برای مبارزه با جنگل‌خواری ارائه نشده است.

نظارت کم دستگاه های دولتی عامل اصلی جنگل خواریموید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برای جلوگیری از جنگل خواری گسترده در شهرها و روستاها، نه تنها کاری برای اقدام مناسبی نشده بلکه انجام اقدامات هم که به نادرست انجامشده باعث خشک شدن درختان و آتش سوزی در جنگل‌ها شده است.

حسینی صدر با اشاره به اینکه همه دستگاه های دولتی برای حفظ جنگل‌ها نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارند، افزود: شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی، محیط زیست و وزارت کشور باید بر ویلاسازی‌های غیرمجاز در حریم و داخل جنگل ها نظارت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: علی رغم آسیب‌های جدی که به جنگل‌ها وارد شده است دولت هیچ لایحه‌ای را برای مبارزه و مقابله با پدیده جنگل‌خواری ارائه نکرده است.

وی تصریح کرد: رسانه ملی نقش اصلی در فرهنگ سازی حفظ محیط زیست دارد و باید با تلاش همه مردم مانع ایجاد آسیب به محیط زیست شویم.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش جنگل‌خواری از رئیس قوه قضائیه درخواست شده تا با نظارت و حساسیت بیشتری نسبت به پرونده های مربوط به جنگل خواری برخورد شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۱:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
نگهداری ازجنگلهاومراتع اصل است
آخرین اخبار