همزمان با هفته دولت؛

بیش از 5 هزار پروژه عمرانی دهیاری ها افتتاح شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور از افتتاح 4594 پروژه عمرانی به دست دهیاری ها در هفته دولت خبر داد.

بیش از 5 هزار پروژه عمرانی دهیاری ها افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با بیان مطلب فوق به صدور مجوز تاسیس 32هزار و 138 دهیاری در کشور تا شهریور 94 اشاره کرد و گفت: به موجب اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌‌ها، این نهاد وظیفه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را در روستاهای کشور بر عهده دارد که با صرف اعتبارات ملی، استانی و محلی انجام می شود.

وی افزود: این 4594 پروژه‌ به به لحاظ نوع، شامل بهسازی معابر، احداث ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستا، بوستان های روستایی، ارتقای بهداشت محیط و مدیریت پسماند، اماکن ورزشی و فرهنگی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا و ... می‌باشد و به طور میانگین برای هر پروژه حدود 810 میلیون ریال هزینه شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور همچنین اعلام کرد: 4594 پروژه عمرانی که توسط دهیاری ها در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید نسبت به پروژه های هفته دولت سال 93 رشد 67 درصدی و 3 هزار و 721 میلیارد ریال اعتباری که صرف اجرای پروژه های هفته دولت امسال شده نسبت به هزینه پروژه های سال 93، رشدی معادل 43درصد داشته 
است.

وی در تشریح پروژه های عمرانی دهیاری ها که در هفته دولت افتتاح شد، اظهار کرد: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستائی با 2918 پروژه، معادل 63 درصد کل پروژه ها، می باشد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 27 هزار و 100 ساختمان دهیاری در روستاهای کشور وجود دارد گفت: پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه های عمرانی دهیاری ها مربوط به احداث ساختمانها و تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های مختلف اداری با 538 پروژه است که این پروژه ها شامل ساختمان دهیاری و دفتر شورای اسلامی روستا می‌باشد.

خندان دل در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 5200 بوستان و فضای سبز در روستاهای کشور وجود دارد، گفت: در هفته دولت سال جاری نیز 346 پروژه در این قالب به بهره‌برداری ‌رسید.

وی با اشاره به اینکه مکانیابی اصولی و بهداشتی غسالخانه و مکان‌گزینی صحیح گورستان از جمله اقدامات دهیاری‌هاست، گفت: تاکنون 13 هزار و 984 پروژه ساماندهی گورستان در روستاهای کشور اجرا شده و در هفته دولت256 پروژه دیگر نیز در این بخش افتتاح شد.

خندان در ادامه دل با اشاره به ایجاد بیش از 7400 مکان ورزشی و فرهنگی در روستاهای کشور گفت: در هفته دولت سال جاری نیز 132 پروژه در دهیاری‌ها در این زمینه به بهره‌برداری ‌رسید.

خندان دل همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 7550 روستای کشور تحت پوشش سیستم مدیریت پسماند توسط دهیاری‌ها می‌باشد، اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری 178 پروژه در این قالب افتتاح شد.

وی با اشاره به احداث و ساماندهی بیش از 11 هزار و 370 گلزار شهدا در روستاها گفت: در هفته دولت21 پروژه توسط دهیاری ها در این قالب به بهره‌برداری ‌رسید.

خندان دل همچنین از افتتاح 46 پروژه ایمنی و آتش نشانی در روستاهای کشور در هفته دولت خبر داد.

وی اضافه کرد: علاوه بر پروژه های فوق،پروژه های دیگری نیز در هفته دولت از سوی دهیاریها در روستاهای کشور اجرا شده که از آن جمله می توان به احداث نانوایی، احداث کارگاههای تولیدی، احداث گلخانه و ... اشاره کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در خاتمه ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی دهیاران پرتلاش کشور ابراز امیدواری نمود پاسخ گفتن به نیازها و انتظارات روستائیان و ارتقای سطح شاخص های توسعه روستائی از طریق اجرای صحیح پروژه های عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی؛ زمینه ساز رشد و توسعه متوازن این مناطق، تثبیت جمعیت در روستاها و کاهش سطح اختلاف ارائه خدمات میان مناطق شهری و روستائی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار