آمران به معروف از فرد در قانون حمایت می‌کند / تصویب این قانون در کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی تحت عنوان آمران مورد تعرض قرار گیرند مورد حمایت قانون واقع می‌شود.

خوانده شود////آمران به معروف از فرد در قانون حمایت می‌کند /  تصویب این قانون در کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلسمحمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یک وضعیت جدیدی را مطرح می‌کند که اگر کسی تحت عنوان آمران مورد تعرض واقع شود قانون آن فرد را مورد حمایت قرار می‌دهد و تفاوت ندارد که فرد چه سمتی دارد و این نیست که این قانون مربوط به عنوان خاصی باشد.

وی در ادامه گفت: اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد، مورد حمایت قانون است و قانون حیطه عمل ستاد امر به معروف و نهی  از منکر را گسترده‌تر کرده و به این ستاد رسمیت بخشیده است.

اسفنانی افزود: رئیس جمهور نامه‌ای را به مقام معظم رهبری مبنی بر قابلیت اجرایی نبودن قانون آمران به معروف ارسال کرد که مقام معظم رهبری این نامه را به کمیته حل اختلاف بین قوا ارسال کرد و این کمیته با نظر مجلس موافقت کرد که طبق قانون 4 مدنی رئیس جمهور بعد  از 72 ساعت دستور انتشار این قانون را دارد و در صورت امتناع، برعهده رئیس مجلس است و بعداز 15 روز این قانون قابلیت اجرایی دارد.

وی تصریح کرد: اگر فرد از اجرای قانون امتناع کند موجب انفصال خدمت دولتی می‌شود و اگر فرد انجام ندهد و در قالب یک اقدام مجرمانه انجام گیرد، ممکن است مجازات شود.

اسفنانی گفت: این قانون در کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس تصویب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار