وظایف وزرات کشور در شناسایی کودکان در معرض خطر چیست؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: دستوری در جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی در مورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مطرح شد.

وظایف وزرات کشور در شناسایی کودکان در معرض خطر چیست؟محمدعلی‌اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دستوری در جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درمورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مطرح شد که برای  وزارت کشور،وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان در این خصوص وظایفی تعیین شده است.

وی در ادامه گفت: وزارت کشور از طریق شهرداران، بخش‌داران و بهیاران نسبت به شناسایی کودکان که به نوعی در معرض خطر یا آسیب هستند اقدام و برای جمع‌آوری کودکان اقدامات لازم انجام دهد تا چنانچه مشکل هویتی دارند به ثبت‌احوال معرفی شوند تا هویتشان لحاظ و اگر مشکل بیمه‌ای دارند از طریق وزارت کار تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که البته این لایحه هم شامل کودکان و نوجوانان ایرانی و هم غیر‌ایرانی است.

اسفنانی افزود: وزارت آموزش و پرورش مکلف شد آموزش کودکان و نوجوانان و  تربیت آن ها را برعهده گیرد و در مواردی که کودکان در کانون اصلاح و تربیت هستند برای آموزشگران تصمیمی اتخاذ شود که اگر لازم شد برای آن ها در همان مراکز کلاس‌های لازم را برقرار کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت ودرمان نیز مکلف شد بیمارستان های خود را در بحث ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان ارتقاء دهد و در مورد حقوق کودک مواردی را که دیده شد به مراجع ذیربط ارجاع یا اطلاع دهد.

اسفنانی بیان‌کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان لایحه‌ای است که قوه قضائیه به دولت و دولت نیز به مجلس ارسال کرده و قطعاً در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار