رافع در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور پزشکان در مناطق محروم و عشایری

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: پزشکان داوطلب با حضور در مناطق محروم و عشایری، علاوه بر درمان به حمایت مالی بیماران نیز می‌پردازند.

حضور پزشکان در مناطق محروم و عشایری فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اعزام پزشکان داوطلب به مناطق محروم کشور اظهار کرد: 15 هزار پزشک داوطلب در سال 93 بدون هیچ گونه دریافت وجه از بیماران به درمان پرداختند به طوری که در مناطق محروم و عشایری پزشکان متخصص و عمومی در مواردی علاوه بر ارائه درمان به بیماران، حمایت مالی در تاسیس مراکز درمانی نیز انجام دادند.

وی افزود: مهمترین امر در سفرنامه سلامت و امید آگاهی و آموزش به هم وطنان در حوزه سلامت بخصوص بیماری‌های قلبی و عروقی است چرا که شایع‌ترین بیماری در کشور ایران است.

رافع ادامه داد: البته آموزش در حوزه سرطان‌های شایع میان زنان همچنان ادامه خواهد داشت همچنین آموزش در خصوص طب سالمندی و شیوه نگهداری، تغذیه و بهداشت آنها برای کمک به داشتن جامعه‌ای سالم فعال است.

وی در پایان گفت: پزشکان داوطلب خالصانه به بیماران سراسر کشور خدمت رسانی می‌کنند وطرح سفرنامه‌ی سلامت با حضور خیرین به عنوان حامیان مالی و با حضور پزشکان به عنوان ستون این کاروان همواره به فعالیت‌ در مناطق محروم ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار