افزایش پزشکان داوطلب در سال 94

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در سال گذشته برای بیش از یک میلیون بیمار در سراسر کشور توسط پزشکان داوطلب عمل جراحی صورت گرفته است.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان فرحناز رافع امروز صبح در دومین همایش تجلیل از پزشکان داوطلب سفرنامه سلامت و امید،با تشکر از پزشکان داوطلب در کاروان های سلامت اظهار کرد:در سال گذشته 2 هزار کاروان سلامت به 12 استان کشور اعزام شدند و 5هزار چادر سلامت در ان تشکیل شد به طوری که 15هزار پزشک و پیراپزشک به عنوان عضو داوطلب در کاروان ها حضور داشتند. 

وی افزود:در سال قبل 15 هزار پزشک با همکاری صمیمانه با هلال احمر به دور از هرگونه انتظار مالی سیاسی و اجتماعی به ویزیت و درمان رایگان هم وطنان پرداختند که این خود الگویی برای تسکین الام و درد های بشری به شمار میرود. 

رافع ادامه داد:علاوه بر نقش نهاد های دولتی و غیر دولتی در ساماندهی کاروان ها و چادر های سلامت ،حضور و مشارکت هم وطنان را بسیار مهم دانست. 

وی گفت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در راستای اجرای ماموریت اصلی جمعیت و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ تلاش خود را به صورت بی وقفه انجام میدهد چرا که حضور پزشکان داوطلب چه در روستا و چه در سمن بین المللی تنها برای خدمت به مردم است. 

رافع یاد اور شد:از برنامه های اجرا شده در سفرنامه سلامت سال93 میتوان به برپایی چادر طب سالمندی ،چادرهای آموزش های کمک های اولیه امداد و نجات ،چادر پیشگیری از سرطان های شایع بین زنان،چادر لیماری قلبی عروقی و اهدا خون اشاره کرد. 

وی ادامه داد:سفرنامه سلامت و امید در سال گذشته از مهرماه شروع به فعالیت کرد و تا به حال کاروان سلامت و امید به 12 استان کشور که از استان گلستان اغاز و با استان خوزستان به پایان رسید خدمت رسانی کده است. 

رافع در پایان با اشاره به ارتقای کیفی و کمی سفرنامه سلامت در سال 94 گفت:امسال نیز این سفرنامهبا 18 هزار پزشک داوطلب به فعالیت در 10 استان کشور با رویکرد پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و تغییر شیوه زندگی به سبک ایرانی اسلامی و تشویق هم وطنان برای احداث ngoجهت حمایت درمانی و پزشکی و روحی ومالی بیماران در قالب طرح پنجره های امید ادامه می دهد. 

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار