مشهد؛

نقش موثرمرکز پژو هش های شورای اسلامی در افزایش اثربخشی تصمیم های شورا

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مرکز پژو هش های شورا های اسلامی در افزایش اثربخشی تصمیم های شورا نقش مهمی دارند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محسن انتظاری در نخستین اجلاس روسای مراکز پژوهشی شورای های اسلامی کلان شهر و مراکز استان ها اظهار کرد: طرح پرسش‌های نو و مسائل پیچیده و چندوجهی در حوزه‌های مختلف، نهادهای قانونگذاری را ناگزیر از تأسیس مراکز علمی و پژوهشی ساخته تا با اتکا به تخصص‌ها و مطالعات فراهم آمده در آن مراکز و بهره‌گیری از آن‌ها، به شناخت کارشناسانه مسائل و پاسخگویی به نیازهای نو در تدوین قوانین توفیق یابند.

وی افزود: نهادهایی که چنین تکیه‌گاه‌های علمی و تحقیقاتی سازمان‌ یافته‌ای در اختیار دارند، با نهادهایی که نمایندگانشان با اتکا به توان علمی و تجربی خود به کارشناسی و تدوین قوانین مبادرت می‌ورزند، در روش و در نتیجه قابل مقایسه نیستند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: مراکز پژوهشی شوراها، با انجام خدمات مختلف پژوهشی و مطالعه، بررسی و ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی، می‌توانند نیازهای اطلاعاتی کمیسیون‌های ویژه و تخصصی و اعضای شوراها را تأمین شده تا بتوانند تصمیمات بهتری را درخصوص مدیریت واحد و یکپارچه شهری اتخاذ کنند.

محسن انتظاری گفت : مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد با هدف مدیریت طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی به منظور ارائه نظرات کارشناسی و مشورتی به اعضای کمیسیون‌ها، هیئت رئیسه و اعضای شورا تشکیل شده تا علاوه بر تبیین اهداف، استراتژی‌ها و مدیریت طرح‌های اساسی شهری و ارائه آن در قالب طرح به شورای اسلامی شهر، بتواند نتایج طرح‌های پژوهشی را به نحو احسن و شایسته اشاعه دهد.

وی افزود: شناسایی واقعیت‌های جدید و مطلوب برای آینده شهر و تسری آن در بدنه‌ی نظام شهری، تصمیم‌سازی برای تدوین قوانین به منظور اتخاذ تصمیم‌های درست ،افزایش اثربخشی تصمیم های شورا، پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و کارشناسی شورا با ایجاد کارگروه‌های تخصصی متشکل از نخبگان و صاحب‌نظران هر بخش، کمک به حاکمیت تفکر راهبردی در شورا، ایجاد بانک اطلاعات نخبگان، خبرگان در حوزه شهری در بخش‌های(فنی، فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی، خدمات شهری، حمل و نقل و سرمایه‌گذاری) از جمله انتظاراتی ست که از مرکز پژوهش ها داریم.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه تشکیل اتاق فکر جهت طرح مساله و ارائه راه حل با استفاده از خبرگان و صاحب نظران، تشکیل کارگروههای تخصصی جهت پشتیبانی فنی و تخصصی از لوایح و طرح ها، انجام مطالعات و پروژه های مورد نیاز جهت انجام تصمیم گیری علمی در امور شهر و نظارت بر فعالیت ها و برنامه های شهری را از رسالت های مهم مراکز پژوهشی شورای اسلامی شهرمشهد دانست .

نخستین اجلاس یک روزه روسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها با هدف بررسی چالش های موجود فراروی شوراها به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.

 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.