ساری ؛

تبلیغ و ترویج وقف نیازمند حضور با قدرت همه اقشار مختلف جامعه است

مدیر کل اوقاف مازندران در مراسم ترحیم مادر شهید، واقف خیراندیش نوابه فقیهیان در جویبار برحضور با قدرت همه اقشار برای تبلیغ و ترویج وقف تآکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مازندران حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در مراسم ترحیم مادر شهید و واقف خیراندیش مرحوم نوابه فقیهیان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) جویبار با اشاره به نهاد خانواده گفت: اسلام برای نهاد خانواده ارزش و توجه ویژه ای کرده است و در قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت به نقش خانواده در جامعه سالم تأکید بسیار جدّی شده است .

وی افزود: مقدمه جامعه سالم توجه جدی به خانواده سالم است و والدین برای تربیت فرزندان صالح در جامعه باید از تمام توان و تلاش استفاده نمایند تا فرزندان را با معارف الهی و اهل بیت آشنا نمایند .

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: فرزندان نیکو تربیت کردن باعث رستگاری پدر و مادر در دنیا و آخرت خواهد شد و اهل بیت عصمت و طهارت نبوت پذیری ، ولایتمداری و قرآن آموزی را از وظایف والدین می داند.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به تکریم خانواده های شهداء اشاره کرد و افزود: اقتدار امروز جامعه اسلامی و انقلاب شکوهمند ما مدیون ایثارگری خانواده های شهدا و شهیدان است و باید قدر و منزلت شهیدان و خانواده های آنان حفظ شود و خانواده های شهیدان هم باید تفکر انقلابی و اسلامی شهیدان را حفظ نمایند.

علیزاده با اشاره به برخی از خصوصیتهای مادر شهید و واقف خیراندیش خانم نوابه فقیهیان اشاره کرد و افزود: این مادر شهید دارای بصیرت ، ولایتمداری و تفکر انقلابی بود که در وصیت نامه خود عناوین ولایت ، انقلاب ، حجاب و ... بسیار تکرار و تاکید کرد.

مدیر کل اوقاف مازندران در پایان سخنان خود به مسأله وقف اشاره کرد و افزود: در جامعه امروز کسی اموالش را وقف می نماید که آشنا و دردمند به مشکلات فرهنگی ، اقتصادی و .... جامعه باشد و این مادر شهید در زندگی با تقدیم فرزند شهیدش به اسلام و انقلاب آن را وقف نمود و همچنین در آخرین روزهای عمرش تمام اموال خوداز جمله 600 متر مربع زمین، دو دستگاه ساختمان مسکونی و دو باب مغازه را به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان را وقف دین ، مکتب اهل بیت(ع) و ارزشهای اسلامی و انسانیو مشکلات پزشکی و اقتصادی جامع کرد و این یک واقف بهترین الگو برای جامعه ماست .

علیزاده گفت : باید برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با تمام توان و قدرت وارد شود و وظیفه شرعی همه مردم و مسئولین ایجاد می کند تا وقف را که مانند اهل بیت مظلوم هستند ،از این مظلومیت خارج نمایند.

وی افزود: فقط اوقاف وظیفه اش حفظ و احیای وقف نیست بلکه همه مردم مسئولیت دارندو یقیناً اوقاف به وظیفه اصلی اش که اجرای نیت واقف است عمل خواهد کرد و بر موقوفات نظارت کامل دارد و همه مردم و مسولین باید با اوقاف هشمکاری و از حقوق وقف دفاع نمایند تا مشکلات جامعه حل شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تبلیغ ، حضور ، قدرت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.