روسيه درحال تهيه مبنای قانونی اجرای توافق هسته‌ای ايران است

منابع روسی اعلام کردند وزارت خارجه این کشور در حال تلاش برای تدوین طرحی در خصوص تعهدات مسکو در توافق هسته ای ایران طبق قطعنامه شورای امنیت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه کامرسانت روسیه اعلام کرد وزارت خارجه این کشور در حال تدوین پیش‌نویس یک دستور ریاست جمهوری روسیه درباره اقدامات مربوط به اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره تعهدات مسکو نسبت به توافق هسته‌ای ایران است.

این روزنامه به نقل از منبعی در وزارت خارجه روسیه نوشت: مطابق اسناد، محدودیت‌های موجود در مسئله همکاری با ایران، تاثیری بر کار شرکت‌های روسی در مدرن‌سازی تاسیسات فردو، صادرات مازاد اورانیوم از ایران و مدرن‌سازی واحد برق تاسیسات اراک نخواهد داشت. 

کامرسانت نوشت: مسکو امیدوار است اجرای این توافق را در سه‌ماهه نخست سال 2016 آغاز کند. 
بر اساس این گزارش، پیش‌نویس دستور ریاست جمهوری تاکید می‌کند که اجرای تعهدات روسیه در چارچوب کار در فردو، اراک و حمل‌و‌نقل اورانیوم فقط می‌تواند در شرایطی اجرایی شود که ایران در خصوص امکان کنترل و نظارت روسیه بر مصرف محصولات تامین شده برای اهداف از پیش اعلام شده، تضمین بدهد.

این روزنامه افزود شرکت‌های روس که در این پروژه‌ها شرکت دارند باید دست کم 15 روز پیش از تحویل مواد به ایران یا خروج مواد از ایران یا انجام هر کاری که پیشتر ممنوع بوده است به وزارت خارجه روسیه خبر دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار