توسعه شبکه تلفن 25 هزار روستا

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال گذشته دو هزار و 990 میلیارد ریال برای توسعه شبکه تلفن 25 هزار روستای کشور هزینه شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی براری افزود: با تقویت شرکت های دانش بنیان و صنعت آی.سی.تی می توان ضمن کمک به حل مشکل اشتغال، زمینه استفاده از استعدادهای مختلف را نیز در این حوزه به خوبی فراهم  کرد.

وی توسعه خدمات الکترونیک را گام موثری در خلق ثروت و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال توصیف و بیان کرد: به دنبال عملیاتی شدن ایجاد نهضت تولید نرم افزار، محتوا و جهش در ایجاد اشتغال در بخش آی.سی.تی کشور هستیم.

وی بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز برای زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری نیز اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای کشور توسعه خدمات الکترونیک است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته دو هزار و 990 میلیارد ریال برای توسعه شبکه تلفن 25 هزار روستای کشور هزینه شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از 222 روستای شهرستان سبزوار حدود 42 روستا فاقد تلفن بودند که از این تعداد پارسال 35 روستا به تلفن مجهز شدند و هم اینک هفت روستای دیگر باقی مانده اند.

براری افزود: تا دهه فجر امسال به 132 روستای دیگر در شهرستانهای سبزوار ،جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی به اینترنت نسل چهار مجهز می شوند که از این تعداد 125 روستا بالای 10 خانوار و بقیه زیر 10 خانوار جمعیت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار