ربیعی در جمع خبرنگاران:

فعالیت 130 هزار تعاونی فعال در کشور

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ 130 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که سهم کشاورزی و حمل و نقل در بین آنها قابل توجه است.

فعالیت 130 هزار تعاونی فعال در  کشوربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های تعاونی‌های فعال کشور و در جمع خبرنگاران که امروز دوشنبه در مصلی امام خمینی برگزار شد با اشاره به وجود تعاونی‌های فعال در کشور اظهار کرد: بالغ بر 130 هزار تعاونی فعال در بخش خدمات تولید مسکن حمل و نقل و کشاورزی وجوددارد که البته سهم تعاونی‌های حمل ونقل و کشاورزی بیش از دیگر تعاونی‌ها است.

وی افزود: فعالیت تعاونی‌ها در بخش صنعت کمتر است.

ربیعی با اشاره به برنامه‌هایی برای ارتقای فعالیت تعاونی‌ها تصریح کرد: 130 هزار تعاونی در راستای برنامه ریزی ارتقای کارآیی قرار گرفته‌اند که البته ارتباطات عمودی و افقی میان بخش تعاونی‌های را نیز دنبال می‌کنیم چرا که ارتباطات میان بخش تعاونی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی‌هایی زیادی وجود دارد که در طرح توزیع حمایت غذایی تعاونی مصرف بیشترین سهم را داشته است.

ربیعی افزود: باید تعاونی‌های مصرف را به تولید و بازار متصل کنیم. تعاونی‌های دانشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردارند که البته در بخش طراحی به خوبی ورود کرده‌اند.

وزیر تعاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها از منظر دولت تاکید کرد: تعاونی ها از نظر اقتصادی مقاومتی و نقش آن در استراتژی‌های توسعه کشور برای دولت دارای اهمیت هستند که باید توسعه استانی و رفع نابرابری‌ها در برنامه قرار گیرد که البته رفع نابرابری‌ها از الویت‌های برنامه ششم دیده شده است.

وی افزود: مطالعات اشتغال در کشور نشان داده ایران را رشد با اشتغال کم مواجه است که صنعت پتروشیمی، صنعت فولاد شغل های 12 میلیارد تومانی شغل‌های سه میلیارد تومانی، یک میلیارد تومانی کم اشتغال محسوب می‌شوند از این رو باید به شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش‌های استان و محلی توجه ویژه کرد که در این راستا تعاونی ها در توسعه اشتغال حائز اهمیت هستند و در شورای عالی اشتغال و بخش کشاورزی بسته‌هایی شناسایی شده که برای گسترش شغل در صنعت  و معدن‌،ICT، گردشگری و بخش‌های مختلف برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است که البته برنامه‌های چهارم و پنجم را در برنامه ششم دنبال می‌کنیم و برنامه‌های 5 ساله در اولویت خواهند بود.


انتهای پیامم/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار