تبریز؛

پیشرفت 45 در صدی ساخت پالایشگاه نفت درشهرستان هشترود

مدیر عامل پالایشگاه ارکان پارس هشترود گفت: با گذشت چهار سال از از کلنگ زنی این پالایشگاه، اجرای این طرح 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علیرضا نگهبان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ افزود:نزدیک به چهار ساله که اقدام به کلیه مجوزهای این شرکت نسبت به طراحی و ساخت این  مجموعه شده اما بروکراسی اداری مانع از اجرای کامل این طرح شده است.

وی افزود: مجوز اجرای این طرح در سال 88 از وزارت نفت اخذ شده است و شرکت ارکان پتو صنعت در خاورمیانه اولین سازنده واحدهای پالایشگاهی است که صد در صد ایرانی با استاندارد APA است .

نگهبان گفت: شرکت ارکان پارس هم اکنون چهار پالایشگاه در عراق در حال ساخت دارد و به عنوان برنده مناقصه در حال ساخت مینی پالایشگاه در عسلویه است.

وی گفت: در صورت اجرا و بهره برداری از پالایشگاه هشترود، این پالایشگاه در مرحله اول دارای توان تولید روزانه 15 هزار بشکه و در مرحله دوم 75 هزار بشکه بوده و برای دوهزارنفر بطور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.

مدیر عامل پالایشگاه ارکان پارس هشترود گفت: این پالایشگاه، اولین پالایشگاه خصوصی epc کشور است که برای اجرای این طرح 12 هکتار زمین اختصاص یافته است.
 وی ادامه داد: نفتای پتروشیمی تبریز را که روزانه 600 تن کسری دارند این شرکت تامین و دو میلیون بشکه کسری فراورده های نفتی استان را با استاندارد یورو4 تامین خواهد نمود .

نگهبان گفت: اکنون این شرکت پیشرفت فیزیکی 45 درصدی را دارد که با ارسال کوره و نصب آن به 60 درصد خواهد رسید و اگر بروکراسی اداری رفع شود تا چهار ماه دیگر پیشرفت فیزیکی این شرکت به صد در صد خواهد رسید.

وی گفت : تا کنون برای این شرکت بیش از 20 میلیون دلار هزینه شده و 30 میلیون دلار دیگر هزینه خواهد شد .

کلنگ احداث پالایشگاه ارکان پارس هشترود در بهار سال 90 از سوی ضیغمی، معاون وزیر نفت و مسوولان استان آذربایجان شرقی و محلی به زمین زده شد.

حسن مستفید فرماندار هشترود هم گفت: با توجه به اختلاف بین اعضا اصلی این شرکت پرونده در دادگاه حل و فصل شده و قرار داد زمین بین اداره کل منابع طبیعی استان حل شده که  بزودی حکم خلع به نفع شرکت پالایشگاه داده خواهد شد .

وی گفت : تا چند ماه دیگر این شرکت می تواند با نصب کوره به فعالیت خود ادامه دهد و هیچ گونه مشکلی در سر راه وجود نخواهدداشت.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
آخر مگر در 100 متری رودخانه پالایشگاه ایجاد می شود
مجوزهای این شرکت به دلیل اینکه در 100 متری رودخانه واقع شده و از لحاظ زیست محیطی برای منطقه مضر است باطل شده