ناسا به کمک پهپاد گوگل می‌رود

گوگل بی سر و صدا برنامه تحویل کالا با پهپاد را در محدوده هوایی ایالات متحده آمریکا امتحان می‌کند و در نظر دارد با ناسا این آزمایش‌ها را در مناطق غیر شهری کالیفرنیا گسترش دهد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل بی سر و صدا برنامه تحویل کالا با پهپاد (هواپیمای بی‌سرنشین) را در محدوده هوایی ایالات متحده آمریکا امتحان می‌کند و در نظر دارد که با بستن قراردادی با ناسا (سازمان فضایی آمریکا)  این آزمایش‌ها را در مناطق غیر شهری کالیفرنیا گسترش دهد. روزنامه گاردین فاش کرد که شواهدی از جزییات فنی این پهپادها به‌دست آورده که نشان می‌دهد آنها قادرند تا صد مایل در ساعت سرعت بگیرند و وزنشان کمی کمتر از ۲۵ کیلوگرم است. مدارک همچنین برنامه ایمنی گوگل را در صورت قطع ارتباط پهپاد با متصدی‌ خود در برج مراقبت را هم برملا می‌کند. ایالات متحده در حال حاضر پرواز های تجاری هواپیما های بدون سرنشین را ممنوع کرده است. گوگل سال گذشته  از برنامه آزمایشی‌ خود در این خصوص با نام رمز پروژه بال (Project Wing) پرده برداشت. در این برنامه یک ویدئو تبلیغاتی از یک مرزعه‌ دار در استرالیا را نشان می‌داد که  پهپاد گوگل برای سگش بسته‌ ای خوراکی می‌آورد. شرکت‌ هایی که می خواهند در محدوده هوایی آمریکا فعالیت کنند باید اجازه مخصوصی را از اداره حمل و نقل هوایی (FAA) داشته باشند. هرچند شواهد تازه به‌دست آمده نشان می‌دهد که گوگل با همکاری ناسا و با پرواز دادن پهپاد های خود در زمین‌ های خصوصی به نوعی این قوانین را دور زده است. ناسا از آزادی‌ هایی در پرواز در محدوده هوایی آمریکا برخوردار است که شرکت‌ های خصوصی فاقد آن هستند.

ناسا به کمک پهپاد گوگل می‌رود

گاردین می‌گوید که مسئولان گوگل و ناسا به سئوالات آنها در خصوص جزیات این همکاری پاسخ ندادند،‌ اما گاردین مدرکی به‌ دست آورده که در آن قید شده است «گوگل و ناسا آزمون مشترکی را در خاک ایالات متحده انجام خواهند داد و ناسا ممکن است مدرکی را برای اجازه این آزمایش صادر کند.». آخرین پروژه‌ای که گاردین از آن باخبر شده است، آزمایش‌ هایی برای یافتن امکان استفاده از سرویس های تلفن در ارتفاعات پایین برای کنترل خودکار ترافیک است. هنوز مشخص نشده است که آیا شرکت‌های خدمات تلفنی هم از این آزمایش‌ها سودی می برند یا نه. در حالی‌ که شرکت‌ های رقیب گوگل مانند تسلا و فیسبوک هم در پی استفاده از هواپیما های بدون سرنشین در پیش‌ برد فعالیت‌ های خود هستند. گوگل‌ (و حالا زیر نام شرکت الفابت) پروژه‌ های متفاوتی را همزمان به جلو می‌برد که در آنها می‌ تواند از کارایی پهپاد ها استفاده کند. پروژه فای، قرار است سیستم ارائه خدمات تلفن همراه باشد و پروژه‌ های تایتان و لون، در راه ارائه اینترنت توسط این هواپیماها در نقاط دور افتاده فعالیت می‌کند. باید دید که آیا  درز این خبر دردسر هایی را برای گوگل به دنبال خواهد داشت یا نه.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار