ملاک های انتخاب همسر؛ دینداری و اخلاق + تصاویر

مجموعه تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که به ملاک های انتخاب همسر می پردازد لذا گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا این تصاویر را در طی چند خبر به استحضار شما مخاطبان گرامی برساند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روایت آمده است که همسر نادان انتخاب نکنید؛ چراکه انسان های نادان، انسان های کم اندیش هستند و خوب تفکر نمی‌کنند. ملاک دانایی انسان ها، به این است که بتوانند از فکرشان در مسیر زندگی به خوبی استفاده کنند.


دینداری

دینداری در اعمال، گفتار، اخلاق و رفتار انسان تاثیر می‌گذارد. زن و مردی که دیندار باشند می‌توانند محیط تربیتی مناسبی را برای فرزندانشان فراهم کنند. معمولاً کار امروز فرزند، نتیجه گناهان گذشته پدر و مادر است.

در تاریخ  آمده است که روزی مردم شهر به در خانه یک پدر آگاه و دانشمند، شکایتی بردند و گفتند: پسر تو با سوزن های بزرگ لحاف دوزی مشک های ما را سوراخ کرده است. وقتی این پدر فکر کرد متوجه شد که مادر این فرزند در دوران بارداری با سوزنی به انار مردم زده است؛ و کار امروز کودک، نتیجه‌ی گناه آن روز مادر بوده است.


ملاک های انتخاب همسر؛ دینداری و اخلاق + تصاویر
 

اخلاق

پیامبر گرامی اسلام تاکید بر اخلاق انسان ها دارند؛ چراکه اخلاق فرایندی است که در زندگی می‌تواند محیط سالمی را فراهم کند. آدم هایی که بد اخلاق هستند؛ البته نه به معنای تند خو بلکه بد اخلاقی به معنای عام؛ یعنی کسی که لجبازی می‌کند، تندی می‌کند یا دروغ می گوید؛ شایستگی همسری را ندارد.

اگر افراد در انتخاب دختر و پسر، به سلامت اخلاقی طرف مقابل توجه نداشته باشند، بستری آلوده برای تربیت فرزندانشان فراهم می‌کنند که در آن بستر نمی‌توانند فرزندان را خوب تربیت کنند.

ملاک های انتخاب همسر؛ دینداری و اخلاق + تصاویر


منبع متن زندگی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار