تبریز؛

برگزاری هر رویداد فرهنگی در هر نقطه کشور برای اعتلای آن منطقه موثر خواهد بود

فرماندار تبریز گفت: هر رویداد فرهنگی در هر نقطه کشور که برگزار شود برای اعتلای آن منطقه موثر خواهد بود که به طور قطع کنگره بزرگداشت این شاعر بزرگ نیز برکاتی برای فرهنگ و ادب استان خواهد داشت.

برگزاری هر رویداد فرهنگی در هر نقطه کشور برای اعتلای آن منطقه موثر خواهد بودبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شهرتی فر در خصوص برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار در تبریز استاد شهریار را جزو شعرای سرآمد کشور دانسته و گفت: محتوای اشعار فارسی و ترکی این شاعر بزرگ باید مورد بررسی و مطالعه کافی قرار گیرد و مضامین مختلف شعری وی اعم از مضامین علمی، فرهنگی و مذهبی توسط پژوهشگران این حوزه بررسی شود.

شهرتی فر با بیان اینکه برگزاری این کنگره می تواند سبب بازخوانی فرهنگ بومی غنی استان شود، گفت: شهریار شاعر متعهد و عاشق اهل بیت بوده و برخی اشعار وی همچون شعر " علی ای همای رحمت" به خوبی نشان دهنده میزان بالای این علاقمندی است.

فرماندار تبریز ادامه داد: این کنگره فرصت خوبی برای بررسی نگاه  و دیدگاه شهریار نسبت به انقلاب، مذهب، علمای دینی و حتی موضوع ولایت فقیه است زیرا این شاعر بزرگ در زمان زندگی خود احترام و ارادت ویژه ای نسبت به موضوع روحانیون و ولایت فقیه داشته است.

وی افزود: با برگزاری این کنگره فرصت خوبی برای شناساندن شخصیت این شاعر نامی به مردم و به خصوص جوانان کشور و حتی جوانان سراسر جهان ایجاد می شود تا این افراد آشنایی بیشتری با شخصیت والای دینی این شاعر بزرگ بیابند.

گفتنی است: کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت علمی «فرهنگ دینی و انقلابی» با حضور مقامات کشوری و استانی و همچنین جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، ۲۵ و ۲۶ شهریورماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.
 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.