جلالی در دیدار با رئیس مجلس شورای عمان:

بازگشت آرامش به سوریه منوط به مراجعه به آرا مردم این کشور است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: بهترین راه بازگشت آرامش به سوریه، مراجعه به آرا مردم این کشور است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،کاظم جلالی پس از حضور در سی و چهارمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد پاکستان در راه بازگشت به تهران در نشستی مشترک با "خالد بن هلال المعولی"، رئیس مجلس شورای عمان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در این نشست که به همراهی محمدعلی عبدا...زاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از نقش موثر عمان در حل و فصل مناقشات منطقه تقدیر نمود و خواستار تلاش بیشتر این کشور برای جلوگیری از خونریزی و کشتار مردم بی‌ دفاع یمن و ویرانی این کشور شد.

وی در ادامه ضمن ارائه تحلیلی پیرامون اوضاع سوریه، بهترین راه برای اعاده ثبات و آرامش در این کشور را مراجعه به آراء مردم دانست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین بر آمادگی مجلس برای گسترش مناسبات پارلمانی میان دو کشور تاکید نمود.

خالد المعولی،رئیس مجلس شورای عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توافق بدست آمده میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5  پیرامون پرونده هسته‌ای صلح آمیز ایران، اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت و برنامه جامع اقدام مشترک، جهان شاهد عرصه جدیدی از مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از شرایط جاری در یمن و سوریه به شدت ابراز تاسف کرد و ادامه این اوضاع را تنها به نفع رژیم صهیونیستی دانست.

خالد المعولی در پایان بر هرگونه تلاش از سوی کشورش برای کمک به اعاده صلح و آرامش در منطقه تاکید نمود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار