اردبیل؛

تبدیل شهرستان مشگین شهر به یکی از مناطق پسته خیز شمالغرب کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به‌دلیل توسعه باغات پسته در شهرستان مشگین شهر این شهرستان به یکی از مناطق پسته‌خیز شمال‌غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای تغییر الگوی کشت در اردبیل اظهار داشت: تغییر الگوی کشت از جمله روش‌های نوین کشاورزی و باغبانی بوده که در سال‌های اخیر با هدف افزایش بهره‌وری و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت در باغات مشگین‌شهر نیز اجرا شده است، افزود:‌ مشگین‌شهر بیشتر به‌دلیل دارا بودن باغات سیب و انگور مشهور است اما چند سال است به‌دلیل توسعه باغات پسته این شهرستان به یکی از مناطق پسته‌خیز شمال‌غرب کشور تبدیل شده و توانسته محصولات کیفی و کمی خوبی تولید کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد:‌ روند کشت و تولید پسته در سطح استان روند خوب و مطلوب و امیدوارکننده‌ای بوده که سبب افزایش درآمد کشاورزان و باغداران منطقه با تغییر الگوی کشت محصول پسته شده و امیدواریم این روند در سطح استان ادامه داشته باشد چرا که حمایت‌های لازم از توسعه کشت این گونه محصولات در سطح استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.