اردبیل؛

مرمت و بهسازی حمام قجری محمدیان در شهرستان نمین

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بخش‌هایی از حمام قجری محمدیان شهرستان نمین مرمت و بهسازی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛  منصور عالیقدری در بازدید از حمام قجری محمدیان نمین اظهار داشت: عملیات مرمت، بازسازی و اقدامات کالبدی بخش‌هایی از حمام محمدیان شهرستان نمین براساس طرح مصوب کمیته فنی معاونت میراث فرهنگی سازمان انجام شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از جمله تدابیر پیشگیرانه و اقدامات ضروری به تجهیز کارگاه، آواربرداری و پاکسازی محوطه و داخل بنا و تثبیت مصالح ضعیف و فرسوده برشمرد و گفت: مرمت جرزهای بیرونی و کف سازی محوطه پیرامون این حمام تاریخی نیز انجام شده است.

عالیقدری مرمت و احیای دیوار سنگی نمای بیرونی و احیای سردرب ورودی، سنگ فرش پیاده‌رو، مرمت هشتی ورودی، ساخت و نصب درب‌های چوبی و بندکشی و اجرای طاق چشمه‌های فروریخته ورودی را از جمله عملیات مرمت انجام شده در این حمام قاجاری برشمرد.

وی افزود: این بنای تاریخی در سال 84 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبار مرمت بخش‌های دیگر این حمام قجری نیز انجام خواهد شد، افزود: برای مرمت این بنای تاریخی از سال 88 تاکنون 756 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.