تشکری‌هاشمی: فعالیت 2500 اتوبوس از رده خارج شده در شهر تهران

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: هزینه جابه‌جایی هر مسافر در تهران بالغ بر 2 هزار تومان است که 80 درصد آن توسط شهرداری تأمین می‌شود.

فعالیت 2500 اتوبوس از رده خارج شده در شهر / هزینه جابجایی هر مسافر بالغ بر 2 هزار تومانسیدجمفر تشکری‌هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به قیمت اتوبوس تک کابین که 450 میلیون تومان و اتوبوس دوکابین که 750 میلیون تومان است و هزینه راننده و تعمیر و نگهداری و قطعات اتوبوس هزینه واقعی جابه‌جایی با اتوبوس در تهران بالغ بر 2 هزار تومان می‌شود.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی باید ارزان باشد تا مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد، چرا که در صورت گرانی، خودروهای شخصی جای حمل و نقل عمومی را پر می‌کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: در گذشته توافقات با وزارت کشور داشتیم و مقرر شد یک سوم هزینه را شهرداری، یک سوم را دولت و حداکثر یک سوم را شهروندان پرداخت کنند اما متأسفانه طی سال‌های گذشته یارانه‌ها هیچ گاه متناسب با هزینه شرکت واحد اتوبوسرانی نبوده و با پرداخت 10 درصدی هزینه توسط شهروندان، شهرداری مابقی هزینه‌ها بالغ بر 80 درصد را پرداخت می‌کند.

تشکری‌هاشمی افزود: 6 سال است در تهران هیچ اتوبوسی را نتوانستیم از محل سهمیه‌های دولتی دریافت کنیم و در صورت ادامه این روند و با توجه به عمر 8 ساله اتوبوس‌ها تا 2 سال آینده جز اتوبوس دوکابین قرمز رنگ که شهرداری تهران تأمین کرده، هیچ اتوبوسی دیده نخواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: امیدوارم از محل بودجه هدفمندی یارانه‌ها و صرفه‌جویی در سوخت که باید وزارت نفت جبرانش کند، بودجه مورد نیاز به شهرداری تزریق شود تا شاهد بهبود کیفیت وضعیت حمل و نقل عمومی باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تهران نیازمند 11 هزار اتوبوس است این در حالی است که تنها 6500 دستگاه اتوبوس داریم و بیش از 2500 اتوبوس از رده خارج شده این امر کاهش کیفیت حمل و نقل عمومی را در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار