چالش رایانه‌های سنتی در ادارات دولتی

حداقل 2 میلیون و ۲۰۰ هزار رایانه عمدتا سنتی تنها در سازمان های دولتی و شبکه بانکی کشور وجود دارد که نسبت به رایانه‌های جدید، روزانه 6336 مگابایت مصرف برق بیشتری دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گستردگی سازمان های دولتی و وزارتخانه‌ها و نقش آنها در برق مصرفی کشور یکی از چالش‌های صرفه‌جویی در مصرف برق است.

بیش از هزاران موسسه دولتی و نیمه دولتی با چندین میلیون نیروی کار، سهم بزرگی از برق مصرفی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارها نشان می‌‌دهد حداقل 2 میلیون و ۲۰۰ هزار رایانه عمدتا سنتی تنها در سازمان‌های دولتی و شبکه بانکی کشور وجود دارد.

یک کامپیوتر با کیس سنتی در موسسات دولتی با پاور 250 تا 700 وات در ساعت به ازای 8 ساعت 3.6 کیلووات و با احتساب هر کیلووات 2933 ریال در پایان روز 10000 ریال  مصرف برق دارد.

با این حساب، هزینه برق ادارات دولتی روزانه بیش از 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سالیانه حدود 660 میلیارد تومان در بخش کامپیوترها است.

طبق اعلام شرکت مدیریت برق، مصرف برق کشور 49069 مگاوات است که حدود 365 مگاوات آن از واردات است.

همچنین طبق محاسبات مصرف برق ادارات و موسسات دولتی برابر با 7920 مگاوات در روز خواهد بود.

تکنولوژی های امروز نسبت به 10 سال گذشته در مصرف برق بهینه شده‌اند و بهینه‌سازی و صرفه جوئی در مصرف برق تا 86 درصد یکی از مواردی است که در کنار حذف سیم‌های متعدد و اضافی، درگاه‌ها و پورت‌های ورودی و خروجی متعدد، می‌تواند راه‌حل هوشمندانه‌ای برای مدیریت مصرف برق کشور باشد.

کامپیوترهای جدید مصرف برقی معادل با 0.090 کیلووات در ساعت را دارند که نسبت به کامپیوترهای سنتی روزانه 6336 مگابایت صرفه‌جویی در مصرف معادل 570 میلیارد تومان را رقم می‌زنند.

با جایگزین کردن تدریجی و بر اساس نیاز سازمان‌ها به نوسازی 2 میلیون و دویست هزار دستگاه کامپیوترهای سنتی با کامپیوترهای یکپارچه جدید در دستگاه های اجرایی دولت و بانک ها می‌توان تا 13 درصد در مصرف روزانه برق کشور صرفه جویی کرد.

منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار