روش جدید فیس‌بوک برای افزایش نفوذ بر کاربرها

شرکت فیس‌بوک اختراع جدیدی ثبت کرده است که به کمک آن می‌تواند تصویرها و ارتباط کاربر با دیگران را شناسایی کند.

روش جدید فیس‌بوک برای افزایش نفوذ بر کاربرها به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این اختراع به تازگی ثبت شده است و زمان اجرایی شدن آن مشخص نیست. بر اساس توضیحاتی که در صفحه‌ی این حق اختراع آورده شده است، ترک و خراش روی دوربین، پیکسل­های سوخته، خون­ریزی رنگ (به بازتاب رنگ یک شئ بر روی شئ دیگر در پردازش‌های سه‌بعدی خون‌ریزی رنگ می‌گویند.) و در نظر گرفتن دیگر اشیا موجود در تصویر برای ساخت اثرانگشت برای دوربین استفاده می‌شود.

به کمک این اثرانگشت تمام تصویرهای گرفته شده توسط کاربر و موجود در تلفن هوشمند او را شناسایی کرده و در نتیجه شما را شناسایی می‌کند. این تصویر یک اثرانگشت واقعی به حساب نمی‌آید؛ اما اطلاعات آن با اطلاعات مکان، زمان، نام و دیگر اطلاعات کاربر ترکیب می‌شود.

فیس‌بوک ادعا می‌کند به کمک این اختراع می‌تواند تمام کاربرهایی را که به طور همزمان چندین حساب کاربری دارند را شناسایی و آن‌ها را تحریم کنند. همچنین از این قابلیت می‌توان برای بهبود نحوه‌ی ارتباط دو کاربر استفاده کرد.

شاید در نگاه اول این قابلیت جالب به نظر برسد؛ اما فیس‌بوک به کمک این قابلیت می‌تواند کاربر را ردیابی کند و نفوذ خود را افزایش دهد. زمانی که یک کاربر عکسی می‌گیرد و آن عکس در صفحه‌ی یک کاربر دیگر قرار داده می‌شود، فیس­‌بوک به سرعت می‌تواند رابطه‌ی بین این دو کاربر را شناسایی کند. موضوع زمانی بدتر می‌شود که فیس‌بوک از این قابلیت برای شناسایی تمام افرادی که کاربر با آن ارتباط دارد نیز استفاده کند. همچنین ممکن است فیس‌بوک بتواند از این قابلیت برای پیدا کردن تصویرها و اطلاعات کاربر در تمام سطح اینترنت استفاده کند.

منبع: سایبر بان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار