درمان جدید برای بیماران مبتلا به آریتمی بطنی انجام می‌شود

برای اولین بار در کشور درمان جدید برای بیماران مبتلا به آریتمی بطنی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حمید افشار متخصص قلب الکتروفیزیولوژی از آمریکا در مراسم افتتاحیه هفدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق با بیان اینکه روش جراحی که در آمریکا هم تازه شروع کرده ‌ایم را در ایران و در این کنگره ارائه خواهیم کرد گفت: دستگاهی بنام دفیبریلاتور برای آریتمی های خطرناک است که زیر پوست گذاشته می‌شود و هیچ گونه تهاجمی به قلب و عروق نداشته و وظیفه حمایت را درباره بیمار انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه شوک برای آریتمی‌های کشنده است و می‌تواند جان بیمار را نجات دهد، ادامه داد: شیوه‌های قبلی داخل قلب و عروق بود و مشکلات خاص خود را داشت که این دستگاه جدید هیچ گونه تهاجم نداشته و دست اندازی به قلب و عروق ندارد چرا که خارج از قفسه سینه گذاشته می‌شود.

متخصص قلب الکتروفیزیولوژی با اشاره به اینکه به همت این کنگره و اساتید همکار قرار است ، روش جای‌گذاری دفیبریلاتور را برای اولین بار در ایران برای بیماران ارائه نماییم تصریح کرد‌: در آمریکا جزو اولین کسانی بودم که شروع کردم و حدود یک سال و نیم است که این روش را شروع کرده ایم که نتایج خیلی خوبی داشته است.

دکتر افشار با تاکید به اینکه قبلا بیمارانی بودند که نمی‌توانستیم انجام دهیم ولی الان خوشبختانه به آن بیماران نیز جواب داده‌ایم تصریح کرد: طبق آمارهای موجود طی 5 سال توانسته‌اند جان 5 تا 6 درصد از بیماران را نجات دهند.

وی با بیان اینکه ضربان‌های نابجا را آریتمی می‌گویند که آریتمی از جاهای مختلف قلب ایجاد می شود که اهمیت آن بر مبنای مکان ایجاد شده متفاوت است، اظهار کرد: آریتمی‌هایی که از حفره های بطنی اتفاق می‌افتند‌، بسیار خطرناک هستند و می‌توانند زندگی بیمار را به خطر اندازند.

این متخصص قلب الکتروفیزیولوژی یادآور شد: برای اولین بار قرار است این دستگاه در بدن بیماران در ایران به کار گرفته شود که طی روزهای آینده برای سه تا چهار بیمار انجام خواهیم داد.

 
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.