تقابل پرسپولیس- تراکتور و نفت تهران- ذوب‌آهن در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر از امروز با انجام 3 دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر کشور جام خلیج فارس از روز پنج‌شنبه دوم مهرماه آغاز می‌شود.

** سیاه‌جامگان - استقلال خوزستان
دو تیم سیاه‌جامگان و استقلال اهواز از هفته هفتم رقابت از ساعت 15:30 در مشهد به مصاف یکدیگر می‌روند. دو تیم شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند.

استقلال خوزستان با هدایت ویسی تا هفته هفتم به کی از شگفتی‌های لیگ تبدیل شده و با کسب 3 پیروزی، 2 تساوی و یک باخت در رتبه سوم جدول با یازده امتیاز قرار دارد در حالیکه سیاه‌جامگان که در ابتدای فصل رسول خطیبی را در کنار خود می‌دید با تغییر مربی به فعالیت خود ادامه داد و هم اکنون با 2 پیروزی و چهار باخت و کسب 6 امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارد.

از شباهت‌های دو تیم می‌توان به خدمت زود هنگامشان از جام‌حذفی اشاره کرد استقلال در تهران مغلوب راه‌آهن شد و سیاه‌جامگان هم در مقابل  سایپا شکست خورد تا هر دو تیم تنها در رقابت‌های لیگ برتر حضور داشته باشند.

از ستارگان دو تیم می‌توان از رضا عنایتی مهاجم کهنه‌کار کشورمان در سیاه‌جامگان و بیت سعید جوان که عطش گل‌زنی زیادی دارد در استقلال خوزستان نام برد.

استقلال خوزستان  با 6 گل‌زده و 3 گل خورده حمله و دفاع بهتری نسبت به سیاه‌جامگان با 3 گل زده و 5 گل خورده دارد.

** صبای قم- سپاهان اصفهان
تیم‌های صبای قم و سپاهان اصفهان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 17:20 در شهر قم به مصاف یکدیگر می‌روند.

دو تیم که در بازی‌های گذشته‌شان در هفته ششم به تساوی رسیده‌اند برای تغییر جایگاه خود در جدول احتیاج به پیروزی دارند.

سپاهان که فصل گذشته در تیم فصل دوم  در قم از صبا شکست خورده خاطره خوشی از این ورزشگاه ندارد. دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که جایگاه متفاوتی در جدول دارند.

سپاهان با 4 پیروزی و دو تساوی 14 امتیاز دارد و در رتبه دوم جدول است ولی صبا تنها با کسب یک برد و چهار تساوی و یک شکست در رتبه دهم جدول قرار دارد سپاهان در حالی هفته  هفتم را آغاز می‌کند که نبود حاج‌صفی، پریرا، پادووانی و محرم نویدکیا کمی دست فرکی را بسته گذاشته است ولی سپاهان با 9 گل‌زده و 3 گل خورده دفاع و حمله قوی‌تری نسبت به صبایی دارد که 5 گل زده و 5 گل خورده است.

تیم  دایی که تمریناتش را دیرتر از سایرین آغاز کرده از بازیکنان سود می‌برد که در تیم ملی حضور داشته‌اند.

از نکات قابل‌توجه این بازی مقابل دایی و فرکی است فرکی که تاکنون 6 دیدار است که موفق به شکست دایی نشده  در اندیشه شکست دایی است.

**سایپا- فولاد خوزستان
سایپا از ساعت 17:20 روز پنج‌شنبه دوم مهرماه میزبان فولاد خوزستان در ورزشگاه دستگردی است. سایپا که مجید جلال هدایت آن را بر عهده دارد بازیکنان ارزشمندی مانند جواد نکونام، مهدی ترابی و غلامرضا رضایی را در اختیار دارد و در بازی گذشته‌اش موفق شده پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی با دو گل شکست دهد. اما فولاد خوزستان که این روزها حال خوشی ندارد و بدون پیروزی و با 3 شکست  و تساوی در قعر جدول قرار گرفته کار سختی در مقابل سایپا با انگیره دارد و براساس آمار سایپا بسیار قدرتمند تراز فولاد است.

سایپا با 10 امتیاز هم اکنون در رتبه 6‌ام جدول قرار دارد 6 گل زده و 5 گل خورده این در حالی است که فولاد با 3 امتیاز در قعر جدول قرار دارد و با 4 گل‌زده و یازده گل خورده وضعیت مناسبی ندارد.

** تراکتورسازی- پرسپولیس
شاید بتوان گفت حساس‌تریم بازی این هفته از رقابت‌ها تقابل سرخ‌های تبریز سرخ‌های تهران است.

پرسپولیس که 14 سال است موفق به شکست تراکتورسازی در تبریز  نشده است باتوجه به شرایطی که در حال حاضر دارد کاربسیار مشکلی در تبریز دارد. دو تیم که از ساعت 16:20 روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف یکدیگری روند در این فصل آن طور که باید و شاید قدرتمند حاضر نشدند.

پرسپولیس که در این فصل برای اولین قعر جدول را به چشم دید هم اکنون با 14 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد  و با یک پیروزی و تساوی و 4 شکست حال و روز مناسبی ندارد اما وضعیت تراکتورسازان هم بهتر از سرخ‌های تهران نیست.

سرخ‌های تبریز هم اکنون با هفت امتیاز در رتبه نهم قرار دارد و تنها موفق به کسب پیروزی و 4 تساوی شده است.

براساس آمار وضعیت خط حمله پرسپولیس با 9 گل زده بهتر از تراکتورسازی با 5 گل است اما در دفاع این گونه نیست و تراکتورسازی تنها 9 گل خورده است در حالیکه در 6 بازی گذشته 12 بار دروازه پرسپولیس گشوده شده است.

از دیگر نکات این بازی می‌توان به عملکرد برانکو اشاره کرد این مربی که تاکنون موفق به شکست مربیان خارجی لیگ شده است می‌تواند امیدوار به شکست تونی پرتغالی و تراکتورسازی هم باشد.

** ملوان – پدیده
ملوان بندرانزلی روز جمعه از ساعت 16:30 میزبان پدیده مشهد در انزلی است این دیدار که تقابل میانه‌جدولی‌ها هم هست برای دو تیم حائز اهمیت است.

ملوان که در جام حذفی علیرغم ارائه یک بازی خوب مغلوب پرسپولیس شده است احتیاج به یک پیروزی دارد تا بتواند به روند روبه رشدش ادامه دهد. قوهای انزلی هم اکنون با 10 امتیاز در رتبه پنجم  جدول قرار دارند.

پدیده هم اما شرایط مشابهی با ملوان دارد این تیم در هفته ششم به مانند ملوان موفق به کسب پیروزی شده است و هم اکنون با هشت امتیاز در رتبه هفتم جای دارد و از جاییکه این تیم در هفته ششم موفق به پیروزی در دربی مشهد شده است علاقه‌مند است تا به روند پیروزی‌هایش ادامه دهد و بتواند در جدول رده‌بندی صعود کند.

**استقلال تهران - راه‌آهن یزدان
استقلال تهران روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران از ساعت 18:30 میزبان راه‌آهن است استقلال که شرایط بهتری نسبت به سایر تیم‌ها از جمله رقیب سخت‌اش پرسپولیس در جدول دارد. در بازی معقوله‌ای که با نفت داشت موفق شد تا این تیم را شکست دهد و به صدر جدول صعود کند.

استقلالی‌ها که در هفته ششم هم در تبریز مقابل گسترش‌فولاد به پیروزی رسیده‌اند با روحیه‌ای بالا به مصاف راه‌آهنی می‌روند که به تازگی سرمربی خود را عرض کرده و در هفته ششم هم شکست خورده است.

استقلال که با 5 پیروزی و تنها یک شکست دررتبه اول جدول قرار دارد خط حمله ضعیف‌تری نسبت به راه‌آهن دارد.

راه‌آهن که یک پیروزی، دو تساوی  و 3 شکست در کارنامه خود دارد و با کسب 5 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول است با 5 گل زده نسبت به 5 گل زده استقلال ف خط حمله برابری با این تیم دارد این در حالی است که در خط دفاع  شرایط متفاوت است و استقلال 5 گل خورده در حالی که راه‌آهن هشت گل خورده است.

از جمله نکات این بازی می‌توان به تقابل سجاد شهباززاده و مهرداد محمدی در گل‌زنی اشاره کرد.

**ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران
این بازی که از ساعت 17:20 شنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود یادآور تقابل دو تیم در فینال جام حذفی فصل گذشته است.

 دو تیم که در فصل گذشته شرایط فوق‌العاده‌ای داشتند امسال اینگونه نیستند نفت تهران با هدایت علیرضا منصوریان در بازی معوقه هفته پنجم مغلوب استقلال تهران  شد و در 5  بازی که در این فصل انجام داده 3 تساوی و 2 شکست داشته و تنها با کسب 3 امتیاز هم اکنون در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد.

نفت که با شکست در مقابل الاهلی امارات از دور رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا حذف شده است حال و روز مناسبی ندارد. آخرین تقابل دو تیم همراه با گل‌های زیادی بود و ذوب‌آهن موفق شد نفت را در تهران با 3 گل شکست دهد.

ذوب‌آهن که اکنون با 10 امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد ابتدای فصل را با در شکست آغاز کرد ولی در بازی‌های بعدی شرایط بهتری پیدا کرد و موفق شد به 3 پیروزی دست یابد.

 این بازی برای هر دو مربی بسیار حساس است گل‌محمدی می‌خواهد با پیروزی در مقابل تیم سابقش در جدول صعود کند و منصوریان هم می‌خواهد تا با یک پیروزی وضعیت تیمش را تغییر دهد.

** استقلال اهواز- گسترش فولاد تبریز
استقلال اهواز که یک بازی نسبت به گسترش فولاد تبریز کم‌تر دارد روز شنبه چهارم مهرماه از ساعت 17:30 میزبان گسترش فولاد است.

دو تیم که تنها 3 امتیاز با یکدیگر اختلاف دارند رقابت سختی در مقابل یکدیگر خواهند داشت  گسترش فولاد هم اکنون با 8 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارد و استقلال اهواز با 5 امتیاز دررتبه دوازدهم قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار