ارتباط یک ویروس با سرطان سینه

متخصصان دریافتند زنانی که به ویروس «لوسمی گاو» (BLV) آلوده شده‌اند با خطر فزاینده ابتلا به سرطان سینه روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این مطالعه متخصصان به بررسی وجود ویروس لوسمی گاو در بافت پستان 240 زن پرداخته و دریافتند در 59 درصد از نمونه‌های گرفته شده از زنان مبتلا به سرطان سینه، نشانه‌هایی از وجود این ویروس بوده است و تنها در 29 درصد از نمونه‌ زنانی که سرطان سینه نداشته‌اند نشانه‌هایی از ویروس لوسمی گاو وجود داشته است.

متخصصان با بررسی اطلاعات جمع آوری شده متوجه شدند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زمان وجود ویروس لوسمی گاو سه برابر بالاتر است. نقش این ویروس در بروز سرطان سینه نسبت به دیگر فاکتورهای موثر در این سرطان همچون مصرف دخانیات، داشتن اضافه وزن و هورمون درمانی پس از یائسگی بیشتر است.

ویروس لوسمی گاو موجب آلوده شدن سلو‌ل‌های خون حیوان شده هرچند پزشکان همچنین در تلاش برای درک این مطلب هستند که ویروس چگونه به انسان منتقل می‌شود. این احتمال وجود دارد که محصولات لبنی منبعی از این آلودگی باشند. هرچند در این مطالعه چگونگی آلوده شدن نمونه‌های بافت سینه به ویروس لوسمی گاو مشخص نشده است.

به گزارش لایوساینس، «گرتروده بوئرینگ»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که اکنون باید مورد بررسی قرار گیرد چگونگی ابتلای انسان به این ویروس است. همچنین این پرسش مطرح است که آیا این ویروس از طریق گاو به انسان منتقل می‌شود یا عامل انتقال آن انسان است؟

انتهای پیام/
برچسب ها: ویروس ، سرطان ، سینه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار