تجلیل از مقاومت کوبانی در ساحل دریاچه زریبار

علی عمرانی کارگردان گروه «خلسه» نمایش «ای به تنم جان همه تو» با موضوع محاصره کوبانی به دست داعش را در چند نوبت در دهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دهمین جشنواره بین‎‌المللی تئاتر خیابانی مریوان؛ علی عمرانی که با نمایش «فرشته ماهی در خاک» اجرای افتتاحیه مراسم آغازین جشنواره در پارک شانو مریوان را به عهده داشت، این بار وضعیت دردناک مردمان کوبانی در محاصره را در این نمایش به تصویر کشیده است.

«ای به تنم جان همه تو» همانند دیگر آثار گروه «خلسه» مجموعه‌ حرکات طراحی شده است که از حمله داعش به کوبانی، مقاومت مردم، شهادت پیشمرگه‌ها و آزادی کوبانی را پوشش می‌دهد. این نمایش در نخستین اجرای خود در ساحل دریاچه زریبار با استقبال عظیم مردم مریوان مواجه شد تا جایی که مردم سرودهای کردی این نمایش را – که به زبان کردی اجرا می‌شد – همخوانی کردند.

علی عمرانی شب گذشته با «فرشته ماهی در خاک»، اجرایی محیطی با موضوع 175 شهید غواص عملیات کربلای 4 موفق به کسب جایزه موسیقی و کارگردانی بخش خیابانی جشنواره تئاتر شهر شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار