بی توجهی به معدن سفیدکوه ادامه دارد

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: اگر چه توانستیم به منظور حفظ محیط زیست از احداث جاده در دل منطقه سفید کوه جلوگیری کنیم اما معدن سنگ این منطقه همچنان پا برجاست.

بی توجهی به معدن سفیدکوه ادامه داردمهرداد فتحی بیراوند رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حفظ منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد اظهار کرد: در پی بازدید معاونت بازرسی استان لرستان از احداث جاده غیر قانونی که اداره راه شهرستان الشتر در دل منطقه حفاظت شده سفید کوه لرستان در حال ساخت و ساز بود این مسئول مربوطه دستور توقف ساخت جاده در این منطقه را صادر کرد. 

وی ادامه داد: به گفته معاون بازرسی استان جاده غیر قانونی بوده و با دستگاه های راه‌سازی مسدود شد که به هیچ وجه جاده قدیمی دست نخورد و حیطه قانونی منطقه حفظ شود تا جاده به شکل سابق خود باقی مانده و داخل منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد هیچ جاده‌ای راه نیابد.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه معدن سنگ این منطقه با قدرت به کار تخریب سفید کوه خرم آباد ادامه می دهد و دل دوستداران طبیعت را به درد می‌آورد، افزود: هنوز شورای عالی معادن نتوانسته رای قبلی خود را در این خصوص باطل کند. 

فتحی بیراوند با اشاره به اینکه مجوز این معدن با توجه به قوانین صریح جمهوری اسلامی بعد از اتمام اجاره و با توجه به تبدیل شدن منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده کاری غیر قانونی است ،گفت:با توجه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از تخریب مناطق بکر طبیعی، تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله شورای عالی معادن، صنایع معادن، صنایع طبیعی و از همه مهم تر دستگاه قضایی هر چه سریعتر معدن سنگ را تعطیل و از تخریب بیش از پیش منطقه سفید کوه خرم آباد جلوگیری کنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار