رودخانه سیاهرودی که روزگارش سیاه است

رودخانه سیاهرودی که با سرریز شدن به سد ماملو بخشی از آب آشامیدنی پایتخت‌نشینان را فراهم می‌کند با ورود زباله و فاضلاب پردیس و بومهن پر از آلودگی است.

فراهانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بومهن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آلودگی رودخانه سیاهرود اظهار کرد: تخلیه زباله و پسماندهای خانگی، ساخت و سازهای غیرمجاز و برپایی سرویس‌های بهداشتی در حاشیه و حریم رودخانه سیاهرود از دلایل آلوده شدن رودخانه سیاهرود است.

وی تأکید کرد: این رودخانه با سرریز شدن در سد ماملو که بخشی از آب آشامیدنی ساکنین شهر تهران را تأمین می‌کند به دلیل آلودگی، سلامت آب شرب پایتخت‌نشینان را با خطری جدی روبرو کرده است.

جودگر معاون عمران فرماندهی شهر پردیس در خصوص دلیل اصلی آلودگی این رودخانه قدیمی گفت: بارگذاری جمعیتی بسیار زیاد مسکن مهر در شهرستان پردیس کلیه معادلات منطقه را برهم زده و باعث بروز مشکلات زیست محیطی بسیاری از جمله ورود فاضلاب منازل مسکونی پردیس و بومهن و تخلیه زباله در این رود شده است.

وی در باره اقدامات انجام شده و در دست اقدام برای نجات این رودخانه تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود فاضلاب و پسماندها به آب شرب پایتخت با نصب پکیج‌هایی در مسیر به شکل مقطعی و کوتاه مدت سعی در کمرنگ کردن ورود آلودگی سیاه رود به سد ماملو داریم.

معاون عمران فرمانداری پردیس ادامه داد: در مورد دفن زباله‌ها در مسیر رودخانه، هم در منطقه بومهن و هم در منطقه جاجرود که هر دو رودخانه به سد ماملو منتهی می‌شوند یک طرح ساماندهی در نظر گرفته‌ایم که تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار