اصفهان؛

بیش از 200 خانه سلامت درمحلات اصفهان تاسیس می‌شود

شهردار اصفهان اعلام كرد: تا پایان سال، 200 خانه سلامت در تمامی محلات شهر اصفهان فعال مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان؛ شهردار اصفهان در بین خیران حوزه سلامت و اعضای انجمن صرع اصفهان که به مناسبت عید غدیر برای کمک به بیماران صرعی گردهم آمده بودند، اظهار كرد: به عنوان یکی از خدمت گزاران شهر افتخار این را دارم که در بین خادمان حوزه سلامت هستم و عزیزان در این حوزه مصداق شمع را دارند که می‌سوزند تا جامعه ساخته شود.

جمالی نژاد ادامه داد: شهری سالم و پویا و پایدار است که شهروندان آن پویا و سالم باشند.

وی گفت: شهرداری‌ها در گذشته یک رسالت محدود و مختصر در حوزه‌های خدمات شهری داشتند و وظیفه ذاتی آن‌ها خدمات شهری بود اما چندین سال است که جنس شهرداری‌ها و حوزه کار آن‌ها تغییر یافته است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی نیز فعال شدند، اضافه کرد: ورود شهرداری‌ها به عرصه‌های دیگر در حالی صورت گرفته که در بن مایه و تعریف شهرداری‌ها چنین وظیفه‌اي برای آن‌ها نوشته نشده است.

جمالی نژاد افزود: وقتی دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت، فرهنگ، ورزش و دیگر عرصه‌ها احساس شد شهرداری‌ها و در رأس آن شهرداری اصفهان در این مقوله ورود پیدا کرد.

وی گفت: در حوزه سلامت اگرچه شهرداری متولی نیست اما وقتی مشکلات را بررسی می‌کنیم برای بنای شهری پویا، پر انرژی و سالم به ناچار باید کمک کنیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: اگر تمام وظایف شهرداری به خوبی اجرا شود اما جامعه فاقد شهروندان پویا و فعال باشد آنگاه تمام این فعالیت‌ها رخ نمایان نخواهد کرد.

جمالی نژاد با اشاره به برخي از بيماري ها در اصفهان نظیر ms، سرطان، دیابت اظهارداشت: وقتی این همه مشکلات در حوزه سلامت وجود دارد به ناچار و از روی نگرانی به این حوزه نیز ورود پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: امروز این زنگ خطر و هشدار برای شهر اصفهان به صدا در آمده و اگر تمامی مسوولان و مردم در حوزه سلامت تعلل به خرج دهند و روند رشد روز افزون بیماری‌ها نگران كننده خواهد شد.

شهردار اصفهان افزود: حضور چهار پزشک در شورای شهر اصفهان خود باعث دغدغه مندی مدیریت شهری در حوزه سلامت شده است و برای نخستین بار خانه‌های سلامت در حوزه پیشگیری راه اندازی شد.

جمالی نژاد ادامه داد: بعد از 107 سال تاسیس شهرداری اصفهان کمیته پیشگیری تشکیل و در راستای آن 15 خانه سلامت فعال شد و نوید آن را می‌دهیم که تا پایان سال 200 خانه سلامت دیگر در تمامی محلات شهر اصفهان فعال شود.

وی با تاكيد بر سلامت جامعه و تحقق شهروند پویا اذعان داشت: جاده سلامت در پارک ناژوان راه اندازی شد که آزمایش‌های ساده از قبیل تست قند خون، وزن و ... را برای شهروندان انجام می‌دهد.

وي ادامه داد: جاده سلامت در پارک کوهستانی صفه نیز راه اندازی خواهد شد.

شهردار اصفهان مسابقه کتاب خوانی، نمایشگاه‌ها و همچنین طرح چهار دشمن دوست داشتنی را از دیگر برنامه‌های شهرداری اصفهان در حوزه سلامت برشمرد و تاکید کرد: همان طور که پزشکان به تنهایی نمی‌توانند در حوزه سلامت کاری را پیش برند ما نیز در حوزه شهری به تنهایی قادر به فائق آمدن در برابر مشکلات نیستیم



انتهای پیام/ی
برچسب ها: تاسیس ، خانه ، سلامت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.