اولین گروه آموزشی تحصیلات تکمیلی "حوادث ترافیکی" کشور، آغاز به کار کرد

برای اولین بار در کشور، گروه آموزشی تحصیلات تکمیلی "حوادث ترافیکی " با حضور رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا ؛ رییس و مسئولان این دانشگاه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با پلیس راهور کشور ، گروه آموزشی حوادث ترافیکی  را افتتاح کردند.

دکتر "حمیدرضا خرم خورشید " رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه برای دریافت موافقت اصولی این مرکز علمی باید مراحل اجرایی و تایید وزارت بهداشت را طی کنیم،  گفت: این گروه آموزشی که با همکاری کارشناسان و  اساتید پلیس راهنمایی و رانندگی‌، فعالیت جدی در زمینه تربیت نیروی متخصص و اجرای طرح های پژوهشی ، را آغاز می کند، این پتانسیل را دارد که به مرکز تحقیقاتی مجزا  تبدیل شده و  کمک بزرگی برای  اجرای برنامه های مشترک و تقویت بخش مدیریت ترافیکی کشور  باشد.

دکتر " سید علی حسینی " رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  در این نشست ، توافق همکاری بین دانشگاه و پلیس راهور  و راه اندازی گروه آموزشی یا مرکز تحقیقات حوادث ترافیکی را به فال نیک گرفت و گفت: این همکاری نه تنها برای دو  ارگان ، بلکه برای کل کشور، باعث خیر و برکت خواهد بود.

وی افزود: با شناسایی پژوهشهای بنیادی از سوی پلیس راهور و اجرای آنها از سوی دانشگاه با همکاری پلیس ، شاهد نتایج ارزشمندی خواهیم بود که کاربردی بوده و در قوانین ، ضوابط و مقررات ، اجرایی خواهد شد.
دکتر حسینی تاکید کرد که از این پتانسیل و برنامه های مرکز حوادث ترافیکی می توان در تحصیلات تکمیلی استفاده کنیم و با گستردگی اهداف و برنامه هایی که قابل برنامه ریزی برای این مرکز است ، آن را به مرکز تحقیقات تبدیل کرده تا با سایر ارگانها و سازمانها نیز در ارتباط باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  و بازدید از امکانات مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریتهای پزشکی این دانشگاه‌، از  دیگر برنامه هایی بود که با حضور رییس پلیس راهور و جانشین ایشان، معاون عملیات پلیس راهور ، رئیس پلیس راه، رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ، مسئولان مراکز کنترل و اجرایی پلیس راهور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر و مسئول پیشگیری از مصدومیت ها برگزار شد.

شایان ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 22 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات از جمله مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریتهای پزشکی ، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های " رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (وتعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی" مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی ، مشاوره خانواده، سالمند شناسی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و همچنین روانپزشکی و روانشناسی می پردازد ، و در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ،  و در تعدادی از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار دارد، و با دو بیمارستان و سه مرکز پزشکی – توانبخشی، زیر نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.