شباهت دنیای آدم‌ها با «کبریت‌های نیم‌سوخته»

شباهت دنیای آدم‌ها و کبریت‌ها از نگاه هنرمندان عرصه‌های مختلف تجسمی در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود.

ماهیار چرمچی از هنرمندان عرصه تجسمی کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛از برگزاری نمایشگاه جدیدی در گالری حنا خبر داد.

گردآورنده این مجموعه گفت: «کبریت‌های نیم‌سوخته» عنوان این نمایشگاه است که از جمعه با آثاری در قالب عکس، نقاشی، حجم، گرافیک، تصویرسازی و ویدئواینستالیشن پذیرای هنردوستان خواهد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه 28 هنرمند از عرصه‌های مختلف با کارهایشان حضور دارند و نکته مهمی که وجود دارد، جهان‌بینی و نگاه خاصی است که هر کدام از این افراد به موضوع داشته‌اند، نگاهی که تنها از زاویه دید خودشان است.

چرمچی تصریح کرد: فرشاد آل‌خمیس، ابوحمید اسدی، ابوسعید اسدی، سعید امکانی، نیکو ترخانی، یلدا جمالی، امید چرمچی، بابک حقی، سمیرا حمزه‌زاده، مونا خوش‌اقبال، یحیی رویدل، بهروز سیف‌اللهی، فرشته شادی، الناز صباغ‌پور، آبا عابدی، مریم علیزادفرد، شیرین محسنی نسب، مهرداد مسیحا، شیما مطلبی، تارا نظم‌زاده، معین هاشمی‌نسب و چند تن دیگر از هنرمندانی هستند که آثارشان در این مجموعه وجود دارد.
 
وی  در خصوص عنوان و موضوع کلی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در واقع اینجا زندگی کلیِ آدم‌ها به کبریت‌ها تشبیه شده و موضوع، حول شباهت این دو عنصر است، مثلا کبریت‌ها در ظاهر باهم در یک جعبه زندگی می‌کنند و مقصد نهایی‌شان کشیده شدن به سمباده و شعله‌ور شدن است، حال این که هر کدام در چه مسیری به این مقصد می‌رسد اهمیت دارد، درست مثل آدم‌ها که هر کدام راهی را در مسیر زندگیشان پیش می‌گیرند و این موضوع اساسی همه کارها است.

گفتنی است؛ نمایشگاه «کبریت‌های نیم‌سوخته» از 17 مهر با حضور هنرمندان و بازیگران بنام سینما و تلویزیون افتتاح می‌شود و تا سی ام این ماه برقرار خواهد بود. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار