کرمان؛

رشد 7 درصدی ازدواج در کرمان

آمار ازدواج در 5 ماهه ی نخست پارسال ، 11 هزارو 784 مورد بوده و امسال به 12 هزارو584 مورد رسیده که این رشد 7 درصدی را در بر داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد در مراسم تجلیل از دست اندکاران طرح کاهش آسیب های اجتماعی با اشاره به اینکه در پنج ماهه ی ابتدای پارسال در مجموع 3 هزارو 480 مورد درخواست طلاق داشتیم ، گفت:

این رقم در مدت مشابه امسال به 3 هزارو 183 مورد رسیده که این کاهش 9درصدی پرونده های ورودی درخواست طلاق در کرمان را به دنبال داشته است.

موحد خاطرنشان کرد : در کرمان ثبت طلاق 6 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان در سال 90 نسبت طلاق به ازدواج 9 به یک بوده است، گفت : بر این اساس ، در هر 9 ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شد.

موحد افزود: این نسبت در سال 93 5 به یک شده است

وی با اعلام اینکه بیشترین آمار طلاق در کرمان در 5 سال نخست زندگی رخ می دهد، تصریح کرد :در کرمان 357 مورد طلاق مربوط به زوجینی است که عمر زندگی شان کمتر از یک سال بوده است.

وی افزود : هرچه از فاصله ی زندگی می گذرد، آمار طلاق کاهش پیدا می کند.

موحد خاطرنشان کرد: امسال درخواست های طلاق توافقی یک درصد و مطالبه نفقه 28 درصد کاهش و مطالبه مهریه 15 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع دعاوی خانواده در 6 ماهه امسال 9 هزارو997 مورد بوده افزود : ورودی دعاوی در سطح استان در این مدت 15درصد کاهش داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی از دستگاه

های قضایی را دعاوی خانواده تشکیل می دهد، تصریح کرد:

بالای 30 درصد از دعاوی مربوط به دعاوی خانواده است.

موحد خاطرنشان کرد : بیشترین افزایش طلاق ‌های ثبت شده با ۶۹ درصد رشد مربوط به شهرستان بافت و کمترین این آمار هم با ۳۰ درصد کاهش به ماهان اختصاص دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این مراسم گفت : در استان

کرمان 122 دفترخانه ازدواج و 21 دفتر طلاق مشغول فعالیت هستند

رضا طالبی زاده افزود: 27 هزارو 226 ازدواج و 561 مورد طلاق در سال 93 در کرمان رخ داده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان هم در این مراسم با اشاره به ازدواج های

صورت گرفته در کرمان گفت: در کرمان 122 دفتر وجود دارد و برای هر دفتر در هرماه 17 مورد ازدواج ثبت شده که این میزان جوابگوی مشکلات سردفتران نیست

رضا کامیاب‌مقدس با ابراز خرسندی از اجرای طرح آموزش زوجین در شرف ازدواج افزود: در شهرستانهایی که این طرح اجرا شده با کاهش میزان طلاق روبه رو بوده ایم

وی خاطرنشان کرد: 16 هزار نفر در قالب 8 هزار زوج از سراسر استان در راستای این طرح آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

کامیاب مقدس با اعلام اینکه این طرح قرار است به صورت ملی اجرا شود ، تصریح کرد: این طرح از یک سال و نیم پیش به صورت پایلوت در استان کرمان اجرا شده است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: رشد ، ازدواج ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.