اصفهان؛

افزايش ۴ درصدي نرخ رشدازدواج در ۶ ماهه ابتداي امسال

استاندار اصفهان گفت:‌ در ۶ ماهه ي ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نرخ رشدازدواج ۴ درصدافزايش يافته است ولي همچنان اين نرخ رشدموردقبول نيست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در جلسه ي شوراي فرهنگ عمومي استان كه به رياست نماينده ي ولي فقيه و امام جمعه ي اصفهان برگزار شد، گفت: دو موضوع اساسي رفع موانع پيش روي ازدواج جوانان و كاهش نرخ رشد طلاق از موضوعاتي است كه در جلسات اخير در دستوركار شوراي فرهنگ عمومي قرار گرفته است و با جديت پيگيري مي شود.

استانداراصفهان با بيان اينكه در ۶ ماهه ي ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نرخ رشد ازدواج ۴ درصد افزايش يافته است، گفت: همچنان اين نرخ رشد مورد قبول نيست چرا كه نرخ رشد جمعيتي استان اصفهان۱.۳۷ است در حالي كه در كشور ۱.۴ مي باشد و براي داشتن يك جمعيت معقول نرخ رشد جمعيت بايد حداقل ۲.۱ باشد.

مدير ارشد استان اظهار اميدواري نمود: كه در قالب سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري نرخ ها به مرور اصلاح شود.

رسول زرگرپور رشد نرخ طلاق را در استان نگران كننده عنوان كرد و اظهارداشت: در ۶ ماهه ي ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نرخ رشد طلاق ۲۵ درصد افزايش يافته كه اين براي استاني مانند اصفهان كه افراد متدين و بافرهنگ و خانواده داري دارد به هيچ وجه قابل قبول نيست.

استاندار اصفهان افزود: از مدتي قبل كارگروهي موظف شده است كه دلايل اين امر را به صورت علمي بررسي و آسيب شناسي نمايند.

زرگرپور به ارائه ي طرح خانواده ي پايدار طرح شده در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره كرد و گفت: اين طرح در رابطه با كاهش نرخ طلاق مطرح شده بود و تلاش مي كند كه از سنين جواني تا قبل از رسيدن به مرحله دادگستري و مراجع رسمي مسائل مربوط به طلاق را پيگيري كند.

وي با بيان اينكه اين طرح ۸ گروه مخاطب را در نظر مي گيرد، اظهارداشت: براي هر گروه اقداماتي پيش بيني شده و اين طرح در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال پيگيري است.

وي با اشاره به اينكه طرح خانواده ي پايدار در استان خراسان رضوي به صورت پايلوت اجرا شده و توانسته در طول مدت اجرا حداقل نرخ رشد طلاق را متوقف نمايند؛ گفت: در جلسات كارشناسي كه در رابطه با اين طرح خواهيم داشت اگر به جمعبندي رسيديم كه مي تواند اين طرح در استان اصفهان نيز موثر باشد مبناي كار قرار خواهد گرفت و تلاش مي كنيم كه در قدم اول نرخ رشد طلاق را متوقف نماييم.

استاندار اصفهان در ادامه به وضعيت عفاف و حجاب در استان اشاره كرد و افزود: اصفهان شهر متدينين است و شهري است كه خانواده در آن از قداست خاصي برخوردار است و بحث عفاف و حجاب موضوع اساسي در اين استان بشمار مي آيد.

وي افزود: متاسفانه مشاهده مي شود كه در برخي از مكان ها رعايت شرعي بحث عفاف و حجاب انجام نمي شود كه اين امر بايد تحت كنترل و رصد قرار گيرد.

استاندار اصفهان با اشاره به قوانين ارائه شده در اين رابطه گفت: دستگاه هاي مختلفي در اين خصوص مسئوليت دارند ولي ظاهراً هماهنگي لازم بين اين دستگاه ها وجود ندارد.

وي افزود: آنچه كه اهميت دارد اين است كه ادامه ي وضعيت موجود قابل تحمل نيست و گله مندي زيادي از سوي خانواده هاي معظم شهدا و متدينين وجود دارد.

رسول زرگرپور به تشكيل كارگروهي در اين خصوص اشاره كرد و افزود: فرماندار اصفهان موظف شده است كه هم قوانين موجود و هم علل عدم همكاري برخي از دستگاه ها را بررسي نمايند تا به يك جمعبندي دست يابيم.

استاندار اصفهان با اشاره به فرارسيدن ماه محرم گفت: ماه محرم، ماه امر به معروف و نهي از منكر است و شايد مناسب ترين زمان است براي اينكه مقداري وضعيت موجود را بهبود ببخشيم.

در اين جلسه آيت الله طباطبايي نژاد نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان كه مسئوليت جلسه را بر عهده داشت ، نكات و رهنمودهايي را در خصوص طرح ارائه شده تحت عنوان خانواده پايدار به جلسه ارائه نمود.


انتهای پیام/  س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.