ساری؛

تصویب طرح های نوآوری نخبگان کشور در صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی هیچ محدودیتی مالی برای تصویب طرح های نوآوری نخبگان کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رییس صندوق نوآوری وشکوفایی کشور در دانشگاه محمدباقر ساری در نشست با فناوران وفعالان اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه این سفر یک روز قبل از سفر ریس جمهور به مازندران صورت گرفت گفت : در حال حاضر 44 شرکت در استان وجود دارد که تاکنون 46 طرح نوآوری به صندوق فرستاد که با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه وتعداد فارغ التحصیل این تعداد کم است.

سلطانی افزود: 2میلیارد و220میلیون تومان اعتباربرای اجرای 16 طرح تایید شده نوآورانه نخبگان مازندران امسال اختصاص یافت.

وی بابیان اینکه اگر قرار باشد ما به سمت اقتصاد دانش بنیان واقتصادمقاومتی پیش رویم ناچاریم از شرکت ها وطرح های شرکت دانش بنیان کشور تقویت کینم گفت : تواین فضا استانداری، دانشگاه ،شهرک صنعتی همه به پارک علم وفناوری ومراکز رشد کمک کنند.

رییس صندوق نوآوری وشکوفایی کشور از فشردن دست دوستی با مازندران مقیم خارج کشور اشاره کرد وافزود : این افراد عموما هم سرمایه دارند هم دانش فنی را دراختیار دارند ویا دسترسی دارند وارتباطات بین اللملی را دارند.

رئیس پارک علم وفناوری مازندران نیز با اشاره به اینکه هم اکنون 70شرکت در مجموعه پارک علم وفناوری ومراکز رشد مستقر است گفت : این شرکت ها در حوزه کشاورزی ومنابع طبیعی ، شرکت فنی مهندسی وشرکت فناوری اطلاعات فعالیت می کنند.

معتمد زادگان افزود: در سال گذشته شرکت ها مستقر در پارک علم وفناوری مستقر به 8 کشور صادرات و220میلیارد ریال فروش داشته اند.

وی مجموع صادرات شرکت ها را ده میلیون دلار اعلام کرد وگفت: محصولات تولید شده شامل خشک کن ایستاده شالی برنج ، دستگاه بی خطر ساز زباله های بیمارستانی به کشور ترکمنستان تجهیزات پزشکی برای زیباسازی پوست لیزر تگ به کشور امارات ورباتیک در حاشیه دریای خزر وصادرات اولین محصولات دانش بنیان به کشورهای فنلاند وآلمان است .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: تصویب ، طرح ، نوآوری ، نخبگان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.