منصوری ‌آرانی:

فعالیت کمیسیون ویژه از این پس غیر قانونی است/ برخی ادبیات‌های به کار رفته امروز مجلس باید اصلاح شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با قرائت گزارش در صحن فعالیت کمیسیون ویژه بررسی برجام هم طبق قانون پایان پذیرفت.


فعالیت کمیسیون ویژه از این پس غیر قانونی است/ برخی ادبیات‌های  به کار رفته امروز مجلس باید اصلاح شودعباس‌علی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه با وجود هیجانات امروز در صحن علنی امروز مجلس با تصویب کلیات طرح برجام تصمیم درستی گرفت: اظهار کرد: دقیقه‌ دقیقه‌های امروز مجلس می‌تواند به دست مردم صاحبنظران و اصحاب رسانه تحلیل شود که چه ادبیاتی به کار رفت.

نماینده کاشان،‌آران و بیدگل تاکید کرد: همین ادبیات به کار رفته توسط برخی از نمایندگان در صحن علنی امروز ما را با دنیا دچار مشکل می کند و باید آن را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون ویژه بررسی برجام یک نقطه آغاز بر ای بررسی و یک نقطه پایانی داشت، بیان کرد: از زمان قرائت گزارش کمیسیون ویژه توسط نقوی حسینی در صحن مجلس مهلت فعالیت این کمیسیون به پایان رسید و ادامه آن غیر قانونی است.

وی در ادامه افزود: هیئت رئیسه مجلس در مدت زمان فعالیت کمیسوین ویژه تا زمان قرائت گزارش در صحن براساس قانون می‌توانست طرح و لایحه‌ها را به این کمیسیون ارائه کند اما دیگر این مورد هم برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است.

منصوری آرانی با تاکید بر اینکه کمیسیون ویژه بررسی برجام در صورت ادامه فعالیت باید مجددا توسط نمایندگان مورد  رای‌گیری قرار گیرد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس بار دیگر باید با درخواست تشکیل این کمیسیون اعضا را در رای‌گیری انتخاب کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: کمیسیون تخصصی و دائمی بررسی برجام همان کمیسیون امنیت ملی است که بار دیگر به ریل کاری خود بازگشته است.

گفتنی است روز گذشته علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در نشست خبری خود اعلام کرده بود که این کمیسیون می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و همچنان وی بعنوان رئیس این کمیسیون به کار خود ادامه خواهد داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار