امیرعبداللهیان: ایران آماده گسترش روابط با تونس است

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه روابط ایران و تونس را رو به رشد دانست و بر آمادگی تهران برای گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد سعد" رییس جمعیت برادری و دوستی تونس و ایران و رییس شورای مشترک بازرگانی دو کشور به همراه اعضای این جمعیت در محل وزارت امور خارجه کشورمان با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه، راه های گسترش همکاری های فرهنگی و اقتصادی و نیز اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیر عبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر امورخارجه کشورمان به تونس و آثار مثبت آن، روابط دو کشور را رو به رشد دانسته و بر آمادگی تهران برای گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد.

در این دیدار "محمد سعد" سفیر اسبق تونس در تهران و رییس جمعیت دوستی ایران و تونس نیز با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و آشنایی با تحولات و پیشرفت های موجود در جمهوری اسلامی ایران، مراتب تسلیت و تاسف عمیق خود را نسبت به جان باختن جمعی از هموطنان ایرانی در فاجعه تلخ منا ابراز داشته ، همچنین پیشرفت های علمی، صنعتی و فناوری در کشورمان را موجب افتخار جهان اسلام دانسته است.

محمد جواد ظریف ماه گذشته در دور سوم سفر های منطقه ای خود در سفر به کشور های شمال آفریقا از جمله تونس و الجزایر با مقامات این کشورها دیدار و گفت و گو کرد.

این دور از سفرهای وزیر امورخارجه کشورمان بعد از توافق وین بیشتر بر روی مسائلی از جمله مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و بررسی راه حل های بحران های منطقه و در چارچوب توسعه روابط دوجانبه با کشورهای منطقه انجام پذیرفت.

ظریف پیش از آن نیز به لبنان، سوریه، هند، پاکستان، قطر، کویت و عراق سفر کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار