در دیدار امیرعبداللهیان؛

هاموند خواستار ایفای نقش بیشتر ایران برای حل بحران‌های منطقه شد

وزیر خارجه انگلیس در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان، با ابراز نگرانی از روند رو به گسترش خشونت، افراطی‌گری و تروریسم در منطقه، خواستار ایفای نقش بیشتر جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل این بحران‌ها شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که به لندن سفر کرده امروز (چهارشنبه) با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه با تمرکز بر اهمیت مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم رایزنی و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محمدحسن حبیب‌الله زاده کاردار سفارت ایران در لندن نیز حضور داشت.

معاون وزیر امور خارجه با سریع و پیچیده خواندن تحولات منطقه عنوان کرد: رویکرد ایران در قبال این تحولات رویکردی سازنده بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره بر این باور بوده است که تحولات جاری در منطقه اعم از سوریه، یمن، بحرین و عراق صرفا راهکار سیاسی دارد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه اضافه کرد: عدم توجه به ریشه‌های گسترش افراطی‌گری و تروریسم در منطقه موجب شده است موج فزآینده تهدیدهای این گروه‌های تروریستی از منطقه ما خارج شود و سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی را نیز در برگیرد. 

امیرعبداللهیان با تشریح مواضع و رویکرد کشورمان در خصوص تحولات سوریه، یمن و بحرین افزود: در سوریه راهکار عملی این است که  همزمان مبارزه با تروریسم، آینده سیاسی و پروژه سیاسی در این کشور نیز مورد توجه قراگیرد و غفلت از هر کدام از این دو عامل نه تنها مشکلات را حل نخواهد کرد، بلکه اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

وی در خصوص اوضاع یمن با بیان اینکه ما خواستار یمنی امن و با ثبات و قابل اعتماد برای همه کشورهای منطقه هستیم، خاطرنشان کرد:‌ استمرار عملیات نظامی علیه این کشور از سوی نیروهای نظامی به رهبری عربستان سعودی به جز کشتار مردم و ویرانی زیرساخت‌های یمن نتیجه‌ای نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: راهکار نهایی در این کشور توقف جنگ و بازگشت همه گروه‌های یمنی به میز مذاکره است.

معاون ظریف در این دیدار همچنین اعتراض‌های چندساله مردم بحرین را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ما بارها به مقام‌های بحرین توصیه کرده‌ایم راه‌حل در بحرین پیچیده نیست و حکومت با اقدامات اعتمادساز می‌تواند زمینه لازم را برای گفت‌وگوهای جدی به منظور حل این مشکلات فراهم سازد.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر مقام ایرانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و متمدن در منطقه است.

وی نقش سازنده و مهم جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به نهایی و اجرایی شدن برجام افزود: این فرصت مغتنمی است که همه باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با ابراز نگرانی از روند رو به گسترش خشونت، افراطی‌گری و تروریسم خواستار ایفای بیشتر نقش جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل این بحران‌ها شد.

هاموند از رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای استقبال و با اشاره به دعوتش از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به لندن، خواستار استمرار رایزنی‌ها در سطوح مختلف شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار