بذرپاش در جمع خبرنگاران:

نحوه تصویب 15 دقیقه‌ای طرح اجرای برجام در شأن مجلس نبود

نماینده مردم تهران گفت: نحوه تصویب 15 دقیقه‌ای طرح اجرای برجام در شأن مجلس نبود.

نحوه تصویب یک ربعٍ طرح اجرای برجام در شأن مجلس نبودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه مجلس  با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در شأن مجلس شورای اسلامی نبود که مهمترین طرح سیاست خارجی در این دوره مجلس را در عرض یک ربع بدون قرائت پیشنهادات، قرائت کرده و به تصویب برسانند.

وی افزود: همه در مجلس منتظر بودند تا پیشنهادات مطرح شود تا موافقان و مخالفان صحبت کنند چرا که مردم می‌خواهند بدانند که چه خبر است و این طرح بخش‌های مختلفی دارد و لازم است تا مردم بدانند که چگونه نگرانی از بازرسی از مراکز نظامی ما رفع می‌شود و چگونه مکانیزم بازگشت پذیری تحریم‌ها را در این طرح متوقف کنیم.

بذرپاش تاکید کرد: در مورد این طرح پیشنهادات بسیار زیادی مطرح شده بود که متأسفانه کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در یک جلسه این طرح را به تصویب رساند و پیشنهادات را یکجا رد کرد.

وی ادامه داد: امروز هم در صحن علنی فرصت ندادند تا پیشنهادات که بعضاً پیشنهادات خوب و کارشناسی شده‌ای بود، مطرح شود،

این نماینده مردم تهران در مجلس  برخی اخبار در مورد توافق دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان در باره این طرح و جلسات مشترک این دو فراکسیون تصریح کرد: بله ما جلساتی داشتیم. از طرف فراکسیون اصولگرایان بنده، آقای زاکانی و آقای زارعی حضور داشتیم و از طرف فرکسیون رهروان آقای بروجردی، آقای جلالی و آقای حقیقت‌پور در جلسه شرکت کردند. دو جلسه بدون حضور‌ آقای لاریجانی برگزار شد و جلسه آخر با حضور رئیس مجلس تشکیل شد، اعضای فراکسیون اصولگرایان در این جلسات 11 پیشنهاد را مطرح کردند و در جلسه اول اکثر پیشنهادات ما پذیرفته شد ولی به جلسه آخر که با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شد، موکول شد.

این نماینده مجلس نهم افزود: در جلسه آخر که خدمت آقای لاریجانی بودیم تقریباً از 11 پیشنهاد ما تقریباً همگی منتفی شد و فقط دو پیشنهاد ما مورد پذیرش قرار گرفت که یکی اصلاح در بند سه در مورد اقدام متقابل ایران در صورت بازگشت تحریم‌ها بود و دیگری نیز دستیابی ایران به 190 هزار سو طی دو سال بود .

بذرپاش اظهار داشت: اینکه بگوییم این طرح از ابتدا توافق و فراکسیون بود درست نیست چرا که بین دو فراکسیون چند جلسه برگزار شد اما اکثر پیشنهادات فراکسیون ما رد شد؛ لذا این طرح توافق دو فراکسیون نیست و یکی از دلایلی که ما از امضای طرح خودداری کردیم همین موضوع بود، وقتی که از بنده هم خواسته شد این طرح را امضا کنم بنده گفتم که امضا در این جا جاری و ساری نیست و برهمین اساس طرح را امضا نکردم.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره موضع حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان در این باره نیز، گفت: اولاً اینکه موضع فراکسیون واحد است و درباره اینکه چرا ایشان در جلسات مشترک حضور نیافت به این دلیل بود که ایشان چند روز کسالت داشتند و در بیمارستان بستری بودند و بنابراین نتوانستند در روزهایی که این جلسات تشکیل می‌شد حضور یابند و تازه امروز توانستند در جلسه علنی حضور یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
نظارت مجلس بر اجراي برجام مانند تأييد برجام خواهد بود رئيس مجلس همفكر دولت و تشخيص مصلحت نظام اينها نظر دارن كه كد خدا راضي باشد و السلام
و جلوي دوربين صحبت و شعار بيروي از رهبري مطدهند يعني مردم متوجه نيستن اينها جي مرام دارند اي امام خامنه اي خدا كمكت كند
آخرین اخبار