تشکیل کمیته خدمات باهدف ارتقاء کیفیت سرانه‌های شهری

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی استان تهران گفت: مهم ترین هدف تشکیل کمیته خدمات وزیر ساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران راارتقاء کیفیت زندگی و سرانه‌های شهری در بافت‌های فرسوده است.

تشکیل کمیته خدمات باهدف ارتقاء کیفیت سرانه‌های شهریفریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در شهر تهران مورد دغدغه بوده این است که سیاست‌های دولت‌و‌شهرداری گاها واگرا است و اختلافاتی درحوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی،‌ تخصیص منابع و اقدامات برای بازسازی و نوسازی مناطق هدف‌گذاری شده وجود دارد.

وی افزود: اعلام آمادگی واحدهای استانی برای پوشش دادن به فاصله‌های ایجاد شده درراه رسیدن به هدف نوسازی است. 

واحدی بااشاره به پروژه‌هایی که به صورت پایلوت به منظور محرک توسعه درمحلات فرسوده تعریف شده‌اند، تصریح کرد: مجموعه شهرداری تهران، استانداری، وزارت راه و شهرداری نقش هماهنگ کننده رادارند و به دنبال این هستیم که خود شهروندان در نوسازی مشارکت و امور نوسازی توسط مردم و NGO ‌های مردمی دنبال شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: ظرفیت‌ها، داشته‌ها و پتانسیل‌های موجود درهمه دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در کمیته‌های ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران درکنار هم قرار بگیرند وبرنامه‌‌های موازی و مشابه سازماندهی شوند تا درنهایت شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده بتوانند تغییرات مثبت ایجاد شده را ملاحظه کرده و برای مشارکت در نوسازی تشویق شوند.

وی بیان کرد: به جهت این که تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های اجرایی دراین کمیته حضور دارند، می توانند با اعمال تخفیفات، اعطای تسهیلات، تسریع فرآیند‌ها، کوتاه‌کردن بروکراسی‌های اداری و در مسیرنوسازی بافت‌های فرسوده تاثیر‌گذار و راهگشا باشند تا خروجی مناسب، قابل‌قبول و قابل‌اعتماد برای شهروندان حاصل شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار