گاوداران از بی‌پولی دام مولد ذبح می‌کنند

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه دامداران توان مالی خود را از دست داده‌اند، گفت: تولید‌کنندگان شیر‌ خام برای تأمین پول خرید علوفه، دام‌های‌شان را راهی کشتارگاه می‌کنند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛سید احمد مقدسی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از عدم ابلاغ مصوبه 13 درصدی افزایش قیمت‌ محصولات لبنی (شیر، ماست، پنیر) توسط دولت، گفت: در یک ماه اخیر دامداران تعدادی از دام‌های خود را به دلیل به صرفه نبودن تولید راهی کشتارگاه کرده‌اند.

وی افزود: در 16 گذشته به دلیل عدم اجرای مصوبه 1440 تومانی خرید شیرخام، در واقع یارانه شیر از جیب دامداران به مردم پرداخت می‌شود و دامداران دیگر توان تولید ندارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران، بیان داشت: دامداران در این فصل باید علوفه دام‌های خود را تهیه کنند و برای این کار نیاز به نقدینگی دارند، بنابراین از آنجا که توان مالی تهیه آن را ندارند، دام‌هایی را که میزان تولید شیر کمتری دارند، راهی کشتارگاه می‌شوند و یا به طور کامل دام‌هایشان را می‌فروشند.

مقدسی بیان داشت: زیان بی‌توجهی به تولید‌کنندگان شیرخام به زودی در جامعه آشکار می‌شود.

وی متوسط قیمت خرید شیر خام دامداران را 1160 تومان عنوان کرد و بیان داشت: دامداران در تولید هر کیلوگرم شیرخام 300 تومان متضرر می‌شوند.
منبع:فارس
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار