صالحی در جمع خبرنگاران:

احتمالاً دوشنبه روز اعلام پذیرش رسمی برجام خواهد بود/ عراقچی و کمالوندی هفته آینده عازم وین می‌شوند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر همه چیز طبق روال پیش برود دوشنبه، روز اعلام پذیرش رسمی برجام خواهد بود.

احتمالاً دوشنبه روز اعلام پذیرش رسمی برجام باشد

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به برنامه‌های آتی برجام اظهار داشت: هفته آینده سید عباس عراقچی، کمالوندی و سایر کارشناسان عازم وین خواهند شد و چنانچه همه چیز طبق روال پیش برود، به احتمال قوی روز دوشنبه (27 مهر ماه)، روز تصویب برجام خواهد بود.

وی با بیان این که این تصویب به معنای امضا کردن نیست، افزود: طرفین به طور رسمی اعلام می‌کنند که برجام مورد پذیرش و تأیید آن‌ها واقع شده است.

صالحی در همین باره گفت: طرفین مسیرهای مختلفی را برای تصویب برجام در کشورهایشان طی کرده‌اند. در ایران و در مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی چنین مراحلی طی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: به مجرد اعلام شدن این تصویب در روز دوشنبه، اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه ایران را لغو خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی لغو و تعلیق تحریم‌های خود علیه ایران را اعلام می‌کند.

صالحی گفت: در روز دوشنبه تاریخ اجرای برجام تعیین می‌شود و جمهوری اسلامی ایران طبق یک نقشه راه تعهدات و قدم‌های خود را در ارتباط با نطنز، فوردو و اراک برمی‌دارد.

صالحی با بیان این که این روند حدود یک ماه و نیم الی دو ماه به طول خواهد انجامید، افزود: امیدواریم اواخر آذر ماه لغایت اوایل دی ماه شاهد اجرایی شدن برجام باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون قدم‌هایی که ایران باید در نطنز، فوردو و اراک بردارد، گفت: در نطنز و فوردو باید ماشین‌ها را به تعدادی که در برجام تعهد کرد‌ه‌ایم، برسانیم. همچنین در اراک باید مخزن را جهت جایگزینی، مخزن جدید بیرون بیاوریم.

وی با اشاره به همکاری ژاپن با ایران جهت شفاف سازی جمهوری اسلامی برای آژانس گفت: یکی از ابعاد مهم فعالیت های هسته ای بحث ایمن سازی و نه شفاف سازی است که ژاپنی ها برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند. 

وی افزود:اگر در بعد ایمنی فعالیت های هسته ای غفلت شود آثار مخرب آن مرز نمی شناسد لذا باید نهایت احتیاط لحاظ شود.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با تشکر از شورای نگهبان و نمایندگان مجلس برای تصویب برجام گفت: دولت جمهوری اسلامی از یک حمایت قوی برای پیاده کردن برجام برخوردار بوده و توصیه‌های مجلس در این خصوص بسیار خوب است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با چشمی باز و درایت و احتیاط لازم وارد مرحله پیاده‌سازی برجام می‌شود تا مبادا به منافع ملی خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
امیدوارم مردم شریف ایران اثار توافق را با افزایش قدرت خرید در سر سفره ها ی خود احساس کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
خیلی خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
تا حضرت اقا اوکی نده هیچی تغییر نمیکنه
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
امیدوارم که به نفع مردم باشه به نحوی که بشه اون رو حس کرد وگرنه رفع تحریم روی کاغذ و در اخبار دردی را دوا نمی کنه
ضمن اینکه بایستی برای بعد از تحریم هم تازه اگر عملی بشه بایستی برنامه مناسب داشت
که لازمه همه اینها داشتن آدمهای درست در جای درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
خسته نباشید از این همه تلاش برای به ثمر رسیدن این توافق درود بر ظریف صالحی عراقچی و همه عزیزانی که این انحصاری بودنه 36 ساله زور گویی را شکستند...و حرف اکثریت مردم را پذیرفتن... درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
به نفع مردم وگرنه این اجماع نبود که قانونی بشه
آخرین اخبار